Пет стъпки, чрез които да намалим солта

48
Пет стъпки, чрез които да намалим солта

От много отдавна диетолозите и медицинските специалисти по цял свят наричат солта “тихият убиец"

От много отдавна диетолозите и медицинските специалисти по цял свят наричат солта “тихият убиец”. Световната здравна организация (СЗО) препоръчва на възрастните да консумират по по-малко от 5 грама сол на ден за предотвратяване на хипертония, сърдечни заболявания, бъбречни заболявания, затлъстяване, диабет, някои видове рак и заболявания на костите.

Има пряка връзка между консумацията на сол и кръвното налягане. Прекомерната консумация на сол води до повишаване на кръвното налягане и това може да доведе до сърдечни заболявания. Отдавна е установено, че прекомерната консумация на сол повишава кръвното налягане и причинява повишен риск от инсулт, инфаркт и сърдечни заболявания. Експертите предупреждават, че това може да доведе и до различни други заболявания, съобщава „Сабах“.

По повод Световната седмица на осведомеността за солта на 9-15 март, държавите-членки на СЗО се споразумяха да намалят приема на сол в световен мащаб с относително 30% до 2025 г. „Намаляването на приема на сол е определено като една от най-рентабилните мерки, които страните могат да предприемат за подобряване на здравните резултати на населението“, заяви организацията. Около 2,5 милиона смъртни случая, добави тя, могат да бъдат предотвратени всяка година, ако световната консумация на сол бъде намалена до препоръчителното ниво.



Организацията препоръчва пет стъпки за намаляване на консумацията на сол.

1. Използвайте по-малко сол, докато готвите и след известно време ще свикнете с не особено соления вкус. За да придадете аромат на ястията си, използвайте различни подправки като копър, магданоз, лимон и чесън.

2. Дръжте солниците и солените сосове далеч от масата, за да предотвратите изкушението и да спрете децата да развият навика.

3. Когато купувате готови храни, прочетете етикета и се уверете, че съдържат само малки количества сол.

4. Преди да консумирате храна като кисели краставички, консерви, маслини и сирене, ги измийте под течаща вода.

5. Яжте повече пресни зеленчуци и плодове. 

Добави коментар