От кои храни можем да си набавим най-много витамин С?

247
От кои храни можем да си набавим най-много витамин С?

Обикновено посягаме към витамин С, когато сме болни или искаме просто да се подсилим

Обикновено посягаме към витамин С, когато сме болни или искаме просто да се подсилим. Витамин С е силен имуностимулатор и основен витамин във всеки витаминен комплекс. Той защитава клетките от свободните радикали, които атакуват организма, може да спомогне и за доброто настроение, както и да противодейства на хормоните на стреса. За да си набавите ежедневно необходимото количество, вижте и кои са най-богатите храни на витамин С.

Цитруси

Вероятно с това въобще няма да ви учудим. И малките деца го знаят. Но цитрусите наистина са отличен източник на витамин С. Той се крие и в кората им. Цитрусите съдържат и антиоксиданти, което ги прави идеалният защитник на имунната система. Поради специфичната си сочност полезните съставки от цитрусите се абсорбират много по-лесно и бързо от организма, отколкото други видове плодове. Портокали, грейпфрут, мандарини, лимони и лайм – включете ги задължително в дневното си меню, ако искате да си набавите добро количество витамин С.

Ягоди

Те дават 59 мг от витамина в порция от 100 грама. В една единствена ягода се крият 11 мг витамин С. Ягодите са богати и на други витамини и минерали, като витамин А, Е и В-комплекс, йод и флуор. Те са източник на фибри и антиоксиданти, отговорни за намаляване на оксидативния стрес и защитават сърцето от излишния холестерол. Ягодите са много полезни при умора и за възстановяване след тежко боледуване.

Гуава

Знаете ли, че една единствена гуава съдържа четири пъти повече витамин С, отколкото един портокал? Освен на витамин С, тя е богата на разтворими фибри, витамин А, фолиева киселина, минерали, калий, мед и манган, посочва Darik News.

Киви

Той е рекордьор, що се отнася до количество витамин С. В него има цели 140 мг за една чаша. Това е повече от нужната доза за денонощие. Плодът е богат и на бета-каротин, флавоноиди и каротеноиди.

Касис

Тези плодове са отличен източник на витамин C, като тяхната консумация служи за стимулиране на имунната система и подпомага борба със свободните радикали. 100 грама касис съдържат повече от 300% от дневните ви нужди от витамин C, както и 20% от необходимото желязо.

Папая

Този „ангелски плод“ съдържа висока доза витамин С и ако до скоро тази островна тропическа наслада беше недостъпна по нашите географски ширини, то сега вече може да я открием почти по всяко време на годината. Освен източник на витамин C, папаята съдържа и витамините Е и А – силни антиоксиданта. Тези хранителни вещества предотвратяват окисляването на холестерола.



Чушки

Всички чушки са с високо съдържание на витамин С, като жълтата е на първо място, следвана от червената, оранжевата и зелената. Този зеленчук е особено богат и на витамините А, В1, В2, В6, С и Е, както и на йод, фосфор и силиций. Чушките са източник и на калий и натрий, калций и желязо. Лютите чушки пък са богати освен на витамин С, но и на веществото капсаицин, което подпомага бързото изгаряне на калориите, с антиоксидантно действие и благоприятно влияние върху процесите на

Броколи

Освен много вкусен, този зеленчук съдържа и голямо количество витамин С. В една порция от него има повече от 90 мг. Броколите са и едни от най-добрите детоксикиращи продукти, които бихме могли по-често да включваме в менюто си. Единствено не ги гответе твърде дълго, защото така губят от полезните си вещества. Ако все още се чудите какво да сготвите днес, предлагаме ви едни броколи на фурна с кашкавал.

Брюкселско зеле

Този зеленчук е изключителен източник на витамин C - цели 85 милиграма от 100 грама или 142% от препоръчителния дневен прием. Брюкселско зеле е богато и на витамин К, калций, желязо, манган и фосфор. Спомага превенцията на сърдечно-съдовите заболявания.

Кейл

Специалистите по хранене го определят като суперхрана, а това говори за разнообразния състав на хранителните активни вещества в него. У нас той е познат като листно или къдраво зеле. Съдържа огромно количество полезни елементи, пазещи здравето и даващи издръжливост - витамини А, В1, В2, В3, В9, С, Е и К, минералите магнезий, мед, калций, желязо, фосфор и калий. В него има и фибри, протеини, омега-3 мастни киселини. Кейлът ви зарежда още с бета-каротин и фолиева киселина. Това, което прави кейла безценен, са неговите антиоксидантни и противовъзпалителни свойства.

Не бива да забравяме, че храни, много богати на витамин С, са и доматите, които съдържат и калий, фосфор, калций, желязо, цинк и селен; карфиол; мащерка; магданоз; райска ябълка; личи; шипки.

Добави коментар