Ориз за вечеря

217
Ориз за вечеря

За да спите по-добре

Хората, които имат проблеми със съня, трябва да вечерят ориз или други храни с висок гликемичен индекс, но не и макаронени изделия, съобщават в. „Дейли мейл” и БТА, позовавайки се на японско изследване. Хлябът и други подобни тестени продукти, като пица и палачинки, не се отразяват върху качеството на съня.

Храните с висок гликемичен индекс освобождават по-бързо захар в кръвта, като високото й ниво се задържа по-дълго. При ниския гликемичен индекс нивото на кръвната захар се покачва по-малко и не продължава толкова дълго.

Продуктите с висок гликемичен индекс също помагат до мозъка да достигне повече триптофан - аминокиселина, известна с успокояващия си ефект. В мозъка триптофанът се преобразува в серотонин и след това в мелатонин, който предизвиква сънливост.

Японците консумират до 10 пъти повече ориз от европейците и североамериканците. Учените са анализирали данни от годишните профилактични прегледи на 1848 работници (1164 мъже и 684 жени), които са попълнили и въпросници за начина си на хранене и на живот.

Сънят им е оценяван с питсбъргския индекс за качеството на съня, който взима предвид продължителността му, колко време е необходимо на човека да заспи, дали се буди и как се чувства сутринта и през деня.



Добави коментар