Не прекалявайте с тези 7 здравословни храни

204
Не прекалявайте с тези 7 здравословни храни

След като Средиземноморската диета се доказа като най-здравословна, много хора си дадоха ясна сметка за това колко е важна храната, която ядем за здравето

След като Средиземноморската диета се доказа като най-здравословна, много хора си дадоха ясна сметка за това колко е важна храната, която ядем за здравето. За съжаление, голяма част от дискутирането на този хранителен режим, се съсредоточи върху използването на едни или други храни, наричани суперхрани и стана ясно, че дори те не могат да осигурят всички необходими хранителни вещества на човешкия организъм, които трябва да бъдат част от една балансирана диета.

Затова решихме да обърнем внимание на 8 много здравословни по принцип храни, с които обаче не е полезно да се прекалява, пише dir.bg.

Моркови

Богати са на бета каротин, който се превръща във витамин А в тялото. Не е известно да има случаи на пренасищане с витамин А, но прекалената консумация на моркови води до състояние, при което кожата на човек придобива по-жълтеникав цвят. Това все пак не е вредно, тъй като отминава само, когато организмът постепенно преработи бета каротина.

Вода

Твърде голямото количество вода в организма може да доведе до електролитен дисбаланс в тялото. Тогава бъбреците не могат да преработят голямото количество течност. Друго последствие, което се случва изключително рядко за щастие, е събирането на вода в мозъка, което го кара да се подуе. Макар и много рядко и двете явления са били наблюдавани при спортисти, които са изпитвали остра нужда от хидратация след усилени тренировки или при хора, които имат проблеми с бъбреците.

Авокадо

Авокадото е богато на фибри и витамини, то помага и за намаляването на лошия холестерол и запазва клетките благодарение на голямото с количество мононаситени мазнини. Но мазнините са си мазнини. Едно авокадо съдържа около 240 калории и ако се прекалява с консумацията му, това може да доведе до запушване на артериите. Препоръчителната дневна доза авокадо е около половин, най-много едно сурово авокадо.



Червено цвекло

То е много добър източник на витамини и минерали, както и оксиди, които помагат за намаляване на кръвното налягане. Дотук добре, но, когато комбинираме червеното цвекло с червено месо, това може да доведе до твърде много нитрозаимини в тялото. Затова просто не смесвайте червеното цвекло с червеното месо.

Водорасли

Водораслите са един от малкото не животински продукти, богати на Витамин B12, което ги прави чудесен заместител на месото за веганите и вегетарианците. Те са и една от суперхраните, които могат да ви помогнат в свалянето на килограми, тъй като са богати на йод и фибри. Но твърде големият прием на йод и храни с богато съдържание на йод, може да доведе до проблеми с щитовидната жлеза и дори до трупане на килограми. В зависимост от мястото, на което са расли, някои водорасли може да имат и високо съдържание на тежки метали.

Соя и соеви продукти

Те са богати на витамин B, фибри, калий, магнезий, протеини. Но, ако сте променили диетата си отскоро заради проблеми с щитовидната жлеза, имайте предвид, че соевите продукти могат да повлияят на лечението с хормони при жените. И макар че проучванията по въпроса не са изчерпателни, струва се да се обърне внимание на тази възможност.

Чиа

Макар че семената от чиа се продават като суперхрана заради богатия им на омега 3 състав, то трябва да се вземе предвид фактът, че тези омега 3 се преработват по-трудно от организма и трябва да изядете около 100 грама семена чиа, за да усвоите толкова омега 3, колкото бихте получили от сьомга например. А 100 грама семена чиа имат 500 калории, колкото средно има и един хамбургер.

Добави коментар