Най-полезните храни 1

161
Най-полезните храни 1

Които трябва да влязат в менюто ви

Искате да храните децата си здравословно? Вижте списък с най-полезните за здравето храни, съставен от woman.bg.

1. Кафяв ориз

Страхувайки се да не напълнеят, много хора избягват въглехидратите. Но всъщност те са много важни за поддържането на енергийното ниво. Кафявият ориз съдържа много фибри, които способстват за намаляване нивото на холестерола и риска от сърдечно-съдови заболявания, рак на правото черво, камъни в жлъчката, диабет и затлъстяване.

2. Яйца

Отзивите за кокошите яйца често не са от най-ласкавите, но те са богат източник на белтъчини и лутеин (който предпазва очите от катаракта). Изследвания показват също, че яйцата предотвратяват образуването на тромби и съответно намаляват риска от инфаркт и инсулт.

Според резултатите от съвсем ново проучване употребата на 6 яйца седмично намалява с до 14% риска от рак на гърдата. Употребата на 1-2 яйца дневно не повишава нивото на холестерола, тъй като организмът сам произвежда холестерол от наситените мазнини, а не го получава “наготово” от богатите на холестерол продукти.

3. Мляко и млечни продукти

Млякото съдържа ценни белтъчини, мазнини, които се преработват много лесно, както и лактоза (наричана често “полезната захар”). То е богато и на калций, който е необходим за функционирането на нервната система и правилната работа на мускулите.

Според специалистите една чаша мляко дневно рязко намалява риска от рак на стомаха. С възрастта потребността от калций нараства и затова е много важно във всекидневното хранене да се включват и млечни продукти. Обезмасленото краве мляко е особено полезно - то е богато на калций, необходим на костите, и затова е отлично профилактично средство срещу остеопороза.

4. Спанак

В този продукт има повече хранителни вещества, отколкото в който и да е друг. Спанакът е източник на желязо, витамини С, А и К и антиоксиданти. Той предпазва от рак на правото черво, остеопороза и артрит. Освен това е богат на лутеин.

5. Банани

Един банан съдържа 467 мг калий, който е необходим за работата на мускулите и за намаляване на кръвното налягане. Бананите са източник на влакна, които предпазват от сърдечно-съдови заболявания. Те също така неутрализират киселините и затова са полезни за лечението на киселини.

6. Пилешко месо


Това, безспорно, е най-полезното за здравето месо. Предпочитайте пилешките гърди – в тях има малко мазнини, но задължително махайте кожата. Пилешкото месо е богато на белтъчини, които предотвратяват понижаването на костната плътност, на селен, който е доказан антиоксидант, както и на витамини от група В, които повишават енергийния запас на тялото и засилват мозъчната дейност.

Очаквайте продължение...



Добави коментар