Най-хранителният плод

125
Най-хранителният плод

Неговите свойства са доказани още от древни времена

Знаете ли кой е най-хранителният плод в света? Именно в следващите редове ще си отговорите на въпроса. Неговите свойства са доказани още от древни времена. Той съдържа както протеини, така и калий, желязо, цинк и магнезий, на витамини А, РР, Е, В1, В2, В6 и много ненаситени мазнини. Досещате се, че говорим за авокадото, което все по-често се среща по нашите магазини и е много вкусно.

Авокадото е с богато съдържание на фолиева киселина. То има не само хранителни, а и много лечебни свойства, отбелязва Farmhopping. Смята се, че оказва благотворен ефект при редица заболявания: диабет, високо кръвно налягане, язва, гастрит, анемия, сърдечно-съдови, очни, бъбречни, чернодробни и жлъчни. Плодът укрепва имунната система, засилва метаболизма, действа против туморни и ракови заболявания. Прочиства кръвта, регулира месечния цикъл, повлиява и при други гинекологични проблеми. Тонизира нервната система и психиката.

Авокадото е част от списъка на суперхраните, които трябва да са неизменна част от ежедневието ни, за да бъдем здраве и да не боледуваме. Ето едни от най-големите ползи на авокадото върху нашето здраве:



Калий

В 100 г авокадо има около 4% повече калий, в сравнение със същото количество банани. Адекватният прием на калий се свързва с понижаване нивата на кръвното налягане, един от рисковите фактори за сърдечносъдови заболявания и бъбречни увреждания, сочат изследвания.

Полезни мазнини

Авокадото съдържа много полезни мазнини- например олеична, която намалява възпалителните процеси и оказва ползотворно влияние върху гените, които се свързват с рака. Хубаво е да отбележим, че мазнините в авокадото са много устойчиви на окисление в следствие на високи температури.

Фибри

В 100 г плод на авокадо се съдържат общо 7 г фибри, от които 25% разтворими и 75% неразтворими, или общо около 27% от препоръчителната дневна доза. Фибрите са стъпка към здравословното хранене на всеки от нас.



Ниски нива на холестерол и триглицериди 

Ефектите на авокадото върху нивата на холестерола и триглицеридите са изследвани в 8 контролирани научни изследвания, в които хората са разделени на две групи – едните консумират ежедневно авокадо, а другите – не. Резултатите са доста впечатляващи – нивата на триглицеридите намаляват с 20%, тези на LDL холестерола – с 22%, а нивата на "добрия" HDL холестерол се покачват с 11%. В тази връзка хората, които консумират повече авокадо, за "застраховани" от развитие на сърдечни заболявания.

Хората, които ядат авокадо, са по-здрави

Проучване анализира данните относно хранителните навици и здравето на 17567 участника, и установява, че хората, в чието хранене авокадото присъства редовно, са с по-ниско тегло и индекс на телесната маса, с по-малко затлъстяване в областта на корема, и имат по-малък риск от появата на метаболитен синдром, комплекс от състояния, които са рискови за появата на сърдечни заболявания и диабет тип 2. Разбира се, няма как да се установи със сигурност дали точно авокадото е било причина за по-доброто здраве на участниците, но не пречи да опитате.

Антиоксиданти

Плодът е богат на зеаксантин и лутеин, които са незаменими за здравето на очите. Те са важен фактор в намаляването на риска от катаракта и макулна дегенерация, често срещани заболявания при по-възрастните, които могат да доведат дори до ослепяване.

Вижте още: Новият начин за хапване на авокадо превзе Instagram

Помага за отслабване

Високото съдържание на фибри и малкото количество въглехидрати, които се съдържат в авокадото са причина ястията, в които се съдържа то да ни държат сити по-дълго време, което да е причина за прием на по-малко храна и загуба на килограми в дългосрочен план.

Влиза в много вкусни рецепти

Може да използваме авокадото в много рецепти. От класическото гуакамоле с домати, лук, чесън и лайм, през разнообразни салати, сандвичи, смутита, суши, пица и сосове, до сладкиши- всеки вкусни и полезни за здравето ни.



Добави коментар