Месо и плодове срещу грип

58
Месо и плодове срещу грип

Грипът често е придружен от липса на апетит, но правилното хранене по време на такова състояние се оказва ключово за възстановяването на организма

Грипът често е придружен от липса на апетит, но правилното хранене по време на такова състояние се оказва ключово за възстановяването на организма. Известно е, че някои от храните, които приемаме чрез ежедневното си меню, помагат в борбата с инфекциите. Независимо дали организмът боледува или не, протеинът винаги е необходим, за да поддържаме тялото си в изправност. Той е от съществено значение за подпомагането на имунната система, особено когато се бори с инфекциозен процес.

Според експертите по здравословно хранене, хората в зряла възраст се нуждаят от минимум 50 грама протеин на ден, но когато организмът се бори с грип, нуждата от приема на протеин се увеличава. Добър източник е чистото месо, риба, варива, млечни продукти, яйца, ядки и семена.

Консумирането на храни с високо съдържание на протеини допринася и за усвояването на други лечебни вещества, като витамини В6 и В12, които пък поддържат имунната система. Витамин B6 е широко разпространен в храни, като картофи, спанак и зърнени култури, посочва вестник "Стандарт".



Специалистите съветват да не се подценява и силата на минерали, като селен и цинк, които също помагат да се запази имунната система силна. Тези минерали се намират в храни, богати на протеини, като например месо, морски дарове, както и в пълнозърнести храни.

Флавоноидите също са ценен помощник, когато искаме да стимулираме имунната функция. Те включват над 6000 съединения, осигуряващи цветовете и вкусовете на плодовете и зеленчуците. А противовъзпалителните им свойства помогнат на нашия организъм да се бори с инфекцията. Флавоноидите са естествен антиоксидант, предотвратяващ увреждането на различни части на клетките.

Те защитават клетъчната структура чрез различни механизми, като един от най-мощните е способността им да увеличават нивата на протеина глутатион – най-силния антиоксидант, регулиращ метаболизма, забавящ стареенето на клетките, растежа и имунната реакция. За това е и препоръчително по време на боледуване в менюто ни да присъства изобилие от различни плодове и зеленчуци.


Добави коментар