Меню след празничното изобилие от храна

55
Меню след празничното изобилие от храна

Настроихте ли се вече?

Със сигурност не сте посветили още първата седмица от януари на ограничания в менюто. Трудно е, а и нездравословно да се мине от богато меню на списък с ограничени продукти.

Затова позабавихме своя план със стъпки за нормализиране на работата на организма. Време е да пристъпим към него.

Стъпка 1: Осъзнайте проблема

Ако ясно забелязвате, че сте напълнели и стрелката на кантара безмилостно се е отклонила към по-голяма цифра, време е да минете на диета.

Важно е да се настроите психологически за разтоварващи дни.

Стъпка 2: Подгответе своя организъм

Рязкото отслабване не е за предпочитане. Диетологи съветват да сваляме по 50-70 грама на ден.

По-бързото сваляне на килограмите води до влошаване на здравето и риск от йо-йо ефект. Това означава, че трябва съвсем леко да намалите калориите, които приемате ежедневно.

Стъпка 3: Хранете се здравословно

Избирайте продукти, които са леки за организма. Плодове и зеленчуци на корем. Освен това консумирайте редовно кисело мляко, нискокалорийни продукти, които съдържа малко количество мазнини.

Съществено ограничете солта. За нея знаем, че стимулира апетита и задържа течностите в организма.

Откажете се от мазното месо и саламите.

Добра идея е да похапвате по-често супи. Те са прекрасен източник на ценни хранителни вещества. Освен това засищат и активират специални рецептопи по стените на стомаха и сигнализират, че е пълен.

Стъпка 4: Консумирайте достатъчно количество вода

Хидратацията е ключова за оптималното функциониране на тялото. Тя извежда от тялото токсините и ускорява обмяната на вещетвата, която е необходима за изгарянето на мазнините. 

Избягвайте да пиете много плодови сокове, черно кафе, газирани напитки и др. 

Стъпка 5: Откажете се от консумацията на алкохол/ или поне я ограничете 

Алкохолът обезводнява организма. Освен това потиска централната нервна система, а това означава, че забавя обмяната на веществата.  Доказано е, че при приема на алкохол заедно с висококалорична храна организмът изгаря по-малко мазнини. 

Стъпка 6: Повишете физическото натоварване 

Не е задължително да ходите в спортна зала. Можете просто по-често да излизате на разходка, да се качвате по стълбите и т.н.  Мастните натрупвания се топят при бързо ходене или при наторване със средна интензивност.



Добави коментар