Магнезий на трапезата

277
Магнезий на трапезата

Естествен антидепресант и незаменим за тялото

Магнезият, наравно с калцият, натрият, калият и хлорът са от минералите, които е добре да поемаме всекидневно с храната и които тялото не може да произвежда само. Магнезият се съдържа в костите и в мускулите на тялото и помага за изграждането им.

Нуждата и ползата от магнезий

Повече от 300 ензима в организма ни имат нужда от магнезий, за да функционират. Този минерал е важен за метаболизма на белтъчините, въглехидратите и мазнините, има важна роля за правилното функциониране на гените и е жизненонеобходим за метаболитните функции на сърдечно-съдовата, храносмилателната системи, мускулите, бъбреците, черния дроб и мозъка. Недостигът на магнезий може да доведе до редица неразположения и заболявания като главоболие, аритмия, небалансирани нива на кръвната захар, главоболие, високо кръвно налягане, гадене и повръщане и др. Магнезият успешно се използва в лечението на ангина, аритмия, вродени сърдечни заболявания, астма, хронична умора, диабет, епилепсия, мигрена и др.

Повишена нужда от магнезий имат бременните и децата.

Източници на магнезий

Можете да си доставяте този ценен минерал от спанака, броколи, синап, тикви, меласа, ряпа, семена от тиква, мента, краставици, зелен фасул, целина зеле, слънчогледови семена, сусамови и ленени семена; пълнозърнести храни - черен и ръжен хляб, мюсли, овесени ядки; варива - леща, боб, булгур; небелени ядки; какао, шоколад.

Естествен антидепресант

Този минерал понижава нивото на стреса и е перфектното естествено лекарство срещу хронична умора и безсъние. Неговата основна роля е да се грижи за равновесието на нервната и мускулната системи. И тъй като тялото няма запаси от магнезий, трябва ежедневно да се приемат храни, богати на това вещество. Достатъчно е всеки ден да ядете зърнени храни, полодове и зеленчуи, а веднъж в седмицата – ядки и шоколад.

Предлагаме ви една екзотична салата с богати на магнезий продукти – Броколи с ананас и сос от авокадо

Продукти: 2 глави броколи, 200 г ананас; За соса: 1 авокадо, 1 връзка босилек, 4 с.л. зехтин, 2 с.л. лимонов сок, 1 ч.л. сол

Приготвяне: Броколите се нарязват на дребни розички и се нареждат в порционни чинии. Отгоре се слагат резенчета ананас. Отделно се приготвя соса: авокадото, босилекът, зехтинът, лимоновият сок и солта се пасират с блендер до получаването на еднородна смес. Ако сосът е твърде гъст, може да се разреди с малко вода. Салатата се залива със соса и се поднася неразбъркана.

Добър апетит!



Добави коментар