Любимите храни на децата

251
Любимите храни на децата

Как да ги направим по-здравословни?

Всички деца си имат любими храни. За съжаление, сред тях обикновено не са плодовете и зеленчуците. Как да балансирате между любимата (вредна) храна на детето и полезните неща, от които организмът му ежедневно има нужда? Ето няколко идеи.

Спагети
Заменете обикновените спагети с пълнозърнести. Добавете към соса зеленчуци, които този път детето ще хапне с удоволствие.

Спагети със зеленчуци и пилешко
Продукти:
1 пакет пълнозърнести спагети, 2 пилешки филета, четърт малка зелка, 2 глави лук, 3 моркова, 1 чушка, 1 малка тиквичка, 4 скилидки чесън, 4 с.л. соев сос, 80 мл олио, 50 мл сок от лимон, 1 ч.л. мед, сол, 2 яйца
Начин на приготвяне: Пилешкото месо се нарязва на дребни ивички и се поставя в смес от соевия сос, сока на лимона, меда и половината олио. Прибира в хладилник на студено. Зелето се нарязвана тънки ивици, морковът - на тънки пръчици, лукът на полумесеци, чесънът се намачква. Спагетите се приготвят по указанията на пакета. Яйцата се разбъркват с вилица и изсипват в намаслен тиган, за да се приготви омлет от тях. Изважда в чиния и като се охлади, нарязва на тънки ивици. Останалото олио се поставя в тигана и в него изсипват всички зеленчуци. Пържат се при непрекъснато бъркане около 5 минути. Ивиците пиле се изпържват за около 7 минути. Всички продукти се сместват, заедно със спагетите, и се задушават още 2 минути под капак.



Пържени картофи
Всъщност, според последните изследвания, картофите са една от новите супер храни. Така че няма нищо лошо детето да ги обича. Но не и пържени. Затова направете чипса на вентилатор във фурната, като сложите възможно най-малко мазнина.

Вкусен домашен чипс
Продукти:
800 гр картофи, 3 с. л. зехтин, 2 сладък червен пипер, сол
Начин на приготвяне: Нарежете картофите на резени с дебелина 2-3 мм. Сложете ги в купа, добавете зехтина и подправките и разбъркайте. Поставете в голяма тава два слоя фолио за печене. Намазнете горния слой и поставете върху него картофите. Сложете тавата в предварително загрята фурна до 200 градуса. Печете 15 минути, след което обърнете чипсчетата и намалете фурната до 180 градуса. Печете още 15 минути докато картофите станат златистокафяви и хрупкави.



Сандвичи
Пълнозърнестият хляб в комбинация със зеленчуци и месо, а не колбаси, може да направи всеки сандвич здравословен. А ако го изрежете с помощта на формички за сладки ще стане и интересен.

Сандвич с пуешко и зеленчуци
Продукти:
1 пълнозърнеста франзела, пуешко филе, 1/2 краставица, 1 домат, 4 листа айсберг, сол
Начин на приготвяне: Франзелата се разполовява по дължина, а после и на широчина. Получените два сандвича се пълнят с листа от салата айсберг, нарязани на кубчета краставици и домати и пуешко филе.



Пица
Направете я с пълнозърнесто брашно. Едновременно с обичайните съставки, добавете задължително зеленчуци. А защо не и малко пасиран спанак под доматеното пюре?

Пица със спанак и чушки
Продукти:
340 гр тесто за пица, 1 червена чушка, 600 гр пресен спанак, 1/4 ч л сол, 1/4 ч л смлян черен пипер, 300 гр настъргано сирене, зехтин
Начин на приготвяне: Фурната се загрява на 220 С. Чушката се почиства от семето и се нарязва на ивици. Спанакът се почиства и се измива. Нарязва се на дребно. В тиган се сгорещява 1 с л зехтин. Добавя се чушката и се пържи 3-4 минути. Прибавя се спанакът. Задушава се. Сместа се подправя със сол и черен пипер. Тестото се разточва с диаметър 30 см. Поставя се в намаслена тава. Отгоре се разпределя 1/3 от настърганото сирене, след което се поставя плънката от чушката и спанака. Поръсва се отгоре с останалото сирене. Пицата се пече 12-15 минути до златист цвят.



Добави коментар