Леблебия вместо месо

90
Леблебия вместо месо

Eнергийна и лека храна

Леблебията (известна още като нахут) е третото по популярност в света бобово растение, след граха и фасула, отглеждано заради необикновените си семена. Тя съдържа белтъчини, баластни вещества, фосфор, калий, витамин C, провитамин A, калций, желязо.

Енергийно зрънце

В леблебията се съдържа и целулоза, която влияе върху правилното функциониране на храносмилателната система, състоянието на сърцето и благоприятства за стабилизиране на нивото на кръвната захар. Консумацията на нахут доставя на организма енергия, която се използва постепенно, без да води до повишаване на нивото на кръвната захар.

По света

Нахутът произхожда от Близкия Изток, откъдето пристига в Северна Африка и Индия. Финикийците го пренасят в Испания. Триумфалното си шествие из Европа приключва в басейна на Средиземно море, тъй като се нуждае от сух и топъл климат. Испанците пък го закарват в Америка. Нахутът намира приложение в мексиканската, испанската, италианската и индийската кухня. Той обаче е преди всичко символ на ориенталската кухня.



Вместо месо

Благодарение на високото съдържание на белтъчини той се използва като заместител на месото във вегетарианската диета.

На трапезата

Пътешествениците и туристите могат да се изненадат от разнообразието на форми, под които нахутът се появява на трапезата. В арабските страни той е основна съставка на характерните за кухнята на този регион на света ястия, като например: хумус (паста), фалафел (кюфтенца) или кус-кус. Смила се също на брашно, което се добавя към сосове или се използва за приготвяне на заместител на кафе. Прибавя се също към супи и салати. В Индия и Пакистан младите шушулки се консумират цели. В ориенталската кухня е разпространена печената леблебия.

Предлагаме да опитате вкусна Салата с леблебия, краставици и куркума

Продукти: 200 гр. сушена леблебия, 2 краставици, 1/2 връзка мента (може и сушена), 2 ч.л. куркума, сокът на 1 лимон, сокът на 1/2 портокал, сокът на 1/4 грейпфрут, 1/2 к.л. къри на прах, 1 к.л. куркума, 1 скилидка пресован чесън, 1 стрък копър, зехтин, лук, черен пипер, сол.

Приготвяне: Накисваме леблебията в студена вода от вечерта. На другия ден я сваряваме в голям съд с подсоленавода и 1 ч.л. куркума. Когато омекне, отцеждаме и оставяме да изстине. Измиваме, подсушаваме и нарязваме ментата и копъра на ситно. Нарязмаве на ситно лука.

Приготвяме винегрет от зехтина, сока от цитрусовите плодове, куркумата, кърито, чесъна, сол и черен пипер. Краставицата измиваме и нарязваме на пръчици. Смесваме със леблебията, лука, малко лимонова кора и разбъркваме. Заливаме с винегрета и сервираме.

Можете да оставите салатата няколко часа в хладилника до сервирането.



Добави коментар