Красотата се храни с... антиоксиданти

59
Красотата се храни с... антиоксиданти

Консумирайте ги всекидневно

Здравето и красотата се хранят с... антиоксиданти. Консумацията на естествени антиоксиданти в ежедневното ви меню спомага за запазване на баланса в организма и намалява риска от много болести на цивилизацията. Антиоксидантите забавят и процеса на стареене.

Антиоксидантите са група химически съединения, които спират или забавят процеса на окисляване на другите вещества. Тяхната основна функция е неутрализирането на вредните за организма свободни радикали, които действат разрушително на нашия организъм.

Свободни радикали

Свободните радикали, произвеждани в нормални количества, служат на организма за поддържане на необходимия баланс, между другото, чрез отделяне на вредни токсини. Но, ако има свръхпроизводство, те могат да започнат да унищожават клетките на сърцето, бъбреците, мозъка и на други важни органи, да увреждат нервни клетки, червените кръвни телца, да отслабят имунната система и дори да увредят генетичния материал в клетките, което може да доведе до ракови образувания.



Антиоксидантите в диетата

Антиоксидантите, доставени с храната, подпомагат естествения защитен механизъм на организма, позволявайки му да запази подходящ баланс. Затова са много важен елемент от диетата. Срещат се най-често в зеленчуците и плодовете. Към най-разпространените антиоксиданти принадлежат:

1. Провитамин А (бета – каротин) има в морковите, тиквата, кайсиите, червената чушка, доматите, магданоза, киселеца, спанака и салатата.

2. Витамин А има в броколите, морковите, спанака, млечните продукти, маслото, яйчения жълтък и мазните морски риби.

3. Витамин Е има в растителните мазнини, слънчогледовите семки, орехите, зародишите, царевицата и спанака.

4. Витамин С (аскорбинова киселина) има в цитрусовите плодове, кивито, доматите, червената чушка, брюкселското зеле, магданоза, спанака, френското грозде, шипките и ягодите.

5. Селен има в бразилските орехите, слънчогледовите семена, рибата и морските дарове, чесъна, лука, кафявия ориз, пшеничния зародиш и птичето месо.

6. Полифеноли
има в зехтина, гроздето, авокадото, салатата, червеното вино, зеления, червения и белия чай.

Последвайте ни и във Фейсбук.



Добави коментар