Кои диети подобряват мисловната дейност?

94
Кои диети подобряват мисловната дейност?

Средиземноморската диета, за която е известно, че е полезна за сърцето, допринася също за съхраняване на когнитивните способности

Средиземноморската диета, за която е известно, че е полезна за сърцето, допринася също за съхраняване на когнитивните способности, сочат резултатите от изследване, цитирани от dir.bg.

Хората, които на 25-годишна възраст се подлагат на средиземноморска диета и се придържат строго към нея, са с 46% по-малък риск от намаляване на когнитивните способности, когато навършат 55 години. Хората от същата възрастова група, които строго се придържат към т.нар. диета APDQS - с малко месо и пълномаслени млечни продукти и повече плодове и зеленчуци, пък са с 52% по-нисък риск от влошаване на умствените способности на 55-годишна възраст.

"Резултатите показват, че поддържането на добър хранителен режим може да допринесе за съхраняване здравето на мозъка в зряла възраст", заяви ръководителката на изследването Клеър Макавой от Кралския университет в Северна Ирландия.



Средиземноморската диета включва консумация на пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци, здравословни ненаситени мазнини, ядки, риба и ограничава консумацията на червено месо, пилешко и пълномаслени млечни продукти. Тя е сходна с диетата APDQS, която също включва плодове, зеленчуци и нискомаслени млечни продукти, но ограничава консумацията на алкохол, месо, пържени храни и подсладени продукти.

Участници в изследването са били подложени и на диета DASH, която включва зеленчуци, плодове, нискомаслени млечни продукти, ядки и ограничава консумацията на месо, риба, наситени мазнини, сладкиши и сол. Дори да я следват строго, младите хора са с по-голям риск от намаляване на умствените способности, когато навършат 55 години, в сравнение с придържалите се към другите две диети.

"Едно от възможните обяснения е, че DASH не допуска умерена консумация на алкохол, за разлика от другите две диети", отбеляза Макавой - "Възможно е умереният прием на алкохол като част от здравословното хранене да е важен за здравето на мозъка. Нужни са допълнителни изследвания, които да потвърдят получените резултати." Резултатите от изследването са публикувани в Neurology.

Добави коментар