Капаните на киселото мляко

144
Капаните на киселото мляко

Тази полезна храна лесно може да се превърне в нездравословен микс

Киселото мляко се смята за една от храните с най-голяма хранителна стойност и с големи ползи за здравето. Широко произвеждан и употребяван на Балканите продукт, то се прави и на много други места по света. Има обаче и един "капан", тъй като тази полезна храна лесно може да се превърне в нездравословен микс.

Дори и да пропуснете очевидно вредния избор като "кисело мляко с натрошени бисквити" или "с карамелен сироп", има и други видове кисело мляко, пълни със захар и калории. С толкова много възможности, които съществуват по рафтовете на магазините, как може да сте сигурни, че сте избрали правилно? Вижте какво предлагат гръцки медии, според grreporter:

Предпочитайте обикновеното

За приготвянето на кисело мляко са необходими само прясно мляко и два вида живи бактерии (Lactobacillus bulgaricus и streptococcus thermophilus), които превръщат прясното мляко в кисело в симбиотична връзка и този съюз между двете бактерии е ползотворен за тяхното оцеляване и ефикасност само когато са заедно.

След това вече може да се добавят много съставки, които му придават вкус - захар или някакъв плод. Избягвайте продукти, които имат много добавки, чиито имена дори се затруднявате да произнесете или не сте очаквали да видите в киселото мляко като хидрогенизирани мазнини или изкуствени подсладители, съветва БГНЕС.

Търсете добрите бактерии

Пробиотиците (добрите бактерии) са подобни на бактериите, които живеят в храносмилателната ни система и са основни съставки на киселото мляко. Доказано е, че те подпомагат храносмилането и здравето на червата. Но на пръв поглед парадоксално - те не се съдържат във всички продавани кисели млека. Някои компании подлагат киселото мляко на термична обработка, която убива бактериите - полезни или не - за да направят млякото по-трайно.



Имайте предвид съдържанието на калций

Киселото мляко е много богат източник на полезния за костите калций, но количеството му е различно при различните марки. Предпочитайте онова, което има поне 15% от препоръчителната дневна доза калций (която за възрастните е около 1000 милиграма).

Контролирайте захарта

Опитайте се да намалите захарта. Не се уповавайте само на написаното на етикетите. Киселото мляко съдържа определен процент естествена млечна захар, известна като лактоза и съдържанието на захар, указано на етикета, включва както естествената, така и добавената захар. Избягвайте продуктите, при които захарта е първата или втората съставка в списъка по присъствие.

Внимание за изкуствените плодове

Най-доброто, което можете да направите, е да добавите сами пресни плодове към обикновено кисело мляко. Ако все пак си купите готово кисело мляко с плодове, проверете съставките и избягвайте млека с добавени захари. Възможно е киселото мляко да съдържа само смес от захар и оцветител или "натурален" сок.

Не се бойте от мазнините

Ако изберете обезмаслено мляко, може да намалите калориите и наситените мазнини. Но внимание! "Обезмаслено" не значи винаги ниско калорично, тъй като много обезмаслени млека имат твърде голямо количество захар. Предпочитайте онези, които получават по-голямата част от сладостта си от истински плодове или опитайте да добавите една лъжица мед към обикновено обезмаслено мляко.

Ако предпочитате вкуса на кисело мляко с по-високо съдържание на мазнини, можете да изберете такова с 1% или 2% масленост. Новите данни показват, че наситените мазнини в млечните продукти може да не са чак толкова лоши. Например, проучване от 2011 г. на Brown University показва, че потреблението на млечни продукти не е свързано с опасността от сърдечна недостатъчност, вероятно защото има и други защитни хранителни съставки, които уравновесяват последиците от наситените мазнини.

Четете етикетите внимателно

За щастие, лесно можете да видите дали киселото мляко съдържа допълнителни пробиотици, тъй като това е описано на етикетите. Има и кисели млека с допълнително добавени живи микроорганизми, за да се увеличи полезността им. Проучването на пробиотиците все още е в развитие. Едно кисело мляко, което съдържа повече пробиотици, не е непременно най-доброто.



Добави коментар