Калций срещу тлъстинки

97
Калций срещу тлъстинки

Млякото и млечните продукти са най-добрите източници на този минерал

Четири месеца са необходими, за да бъдат свалени излишните килограми след изобилните трапези по време на зимните празници. По-продължителното отслабване води до задържане на желаното тегло впоследствие, съветват диетолозите. За тази цел е подходяща т. нар. 90-дневна диета.

Неудобството при нея обаче е, че всеки ден човек трябва да мисли и подготвя това, което може да хапва на следващия. То може да бъде избегнато с прилагането на едно простичко правило – употребявайте повече храни, богати на калций, за да топите ефикасно излишните килограми.

Млякото и млечните продукти са най-добрите източници на този минерал. Той е особено важен, за да са здрави костите и зъбите. Същевременно калцият се грижи и за правилното функциониране на всяка една клетка в тялото ни. Човек се нуждае средно от около 1000 мг дневно от него. Толкова можете да си набавите от 600-700 мл прясно мляко.

Вижте още: Петте най-полезни зеленчука

Ако обаче имате непоносимост към лактозата, можете да си набавите минерала и от други храни. Две чаени чаши сурови броколи ще ви осигурят 86 мг калций. Те са и сред най-добрите източници на витамин С. В 100 гр броколи има дори 2 пъти повече от него, отколкото в 100 гр портокали. Освен това броколите помагат за пречистване на храносмилателния тракт, посочва вестник "Монитор".

Зелените листни зеленчуци също са богати на калций. Една чаена чаша сготвен спанак например съдържа около 260 мг от минерала. Можете да си го набавите и от една чаена чаша тофу на ден - в нея минералът е 860 мг. Освен това тофуто е добър източник на растителен протеин, което го прави отличен помощник в диетите.

Ако обаче нямате време и търпение да чакате 4 месеца, за да влезете отново във форма, можете да изберете подходяща към диетата ви хранителна добавка. Тя ще ви бъде препоръчана от вашия фармацевт или личен диетолог.



Добави коментар