Какво трябва да съдържа храната, за да ни предпази от грип?

453
Какво трябва да съдържа храната, за да ни предпази от грип?

Има храни, които подпомагат работата на имунната система и я подсилват

Има храни, които подпомагат работата на имунната система и я подсилват, има и такива, които имат обратен ефект. Ако към храната добавите и други фактори, като спорт, движение сред природата и ограничаване на стреса, то резултатът ще е още по-добър, посочва dir.bg.

Приемайте витамини от пресните плодове и зеленчуци
Цитрусите, като грейпфрут, портокал, киви, мандарини, са особено полезни срещу настинки и грип. Също домати, чили или ананас!

Храни с витамин А
Тиква, масла от ядки като бадеми, кашу или лешници, ни зареждат с бета-каротин, който тялото ни превръща във витамин А, когато има нужда.

Храни, съдържащи цинк
Цинкът е минерал, който категорично се свързва със силна имунна система и затова е добре, да се приема повече и ежедневно в менюто. Откъде да се снабдявате с цинк? Намира се в телешкото, свинското, агнешкото и пилешкото месо, в стридите. Цинк можем да си набавим и от кашу, нахут, боб, бадеми и тиквено семе.



Вода
Хидратацията в тялото е много важна, когато човек започва да се разболява. Толкова много е казано за водата, че е излишно да се повтаряме. Просто запомнете, че водата е най-ценната напитка и най-верният ви съюзник и пазител на вашето здраве.

Кисело мляко
Живите култури и пробиотици са източник на добри бактерии, които подпомагат храносмилателната система. Засилват имунитета и в сезона на настинки и грип истинското кисело мляко е повече от препоръчително.

Добави коментар