Как съсипваме костите си

147
Как съсипваме костите си

За здрави кости ни трябват поне 1000 милиграма калций дневно

На повечето възрастни са им необходими поне 1000 милиграма калций дневно, за да имат здрави кости. За оптималното усвояване на калция обаче е нужен и витамин D. За целта е важно да балансират внимателно храните в менюто, както и да се избягват вредните вещества. От Huffington Post и ТВ7 ни информират кои са те:

Кофеин

Пиенето на кафе сутрин и следобед може да попречи на доброто усвояване на калция в организма. При приема на повече кофеин се отделя много повече калций с урината, твърдят учените. Не забравяйте, че кофеин има и в шоколада и в доста от сладките.

Газирани напитки

На кофеин можете да се натъкнете и в обикновените газирани напитки, но това не е единствената причина да стоите далеч от тях. В газираните напитки има голямо количество фосфорна киселина, която също пречи на абсорбирането на калция.

Сол

Солта не е полезна не само за зрението, но и за костите. Колкото повече сол консумираме, толкова повече калций се отделя с урината и потта. Въпросът е там, че голяма част от нас консумират много повече сол, отколкото знаят, тъй като тя се крие в доста храни, дори и в сладките. Четете внимателно етикетите и се опитвайте да се придържате към консумацията на 2300 милиграма натрий дневно.

Твърде много алкохол



Умерената употреба на алкохол (едно питие на ден за жените и до две за мъжете) предлага известна защита на костите, твърдят експерти. Консумацията на твърде много алкохол обаче може да допринесе за загуба на костна маса и чупливост на костите.

Твърде много протеини



Достатъчното количество протеини е изключително важно за изграждане на здрави и силни кости, но не бива да прекаляваме с храните с твърде много протеини. Жените се нуждаят от около 46 грама протеини дневно, докато мъжете - от около 56 грама. Протеините могат да променят pH баланса в телата ни. Колкото по-кисела среда се създава, толкова по-голям е рискът от загуба на костна маса.

Дори и да се съобразяваме с всичко, изброено по-горе, за да имаме здрави кости, трябва да си изработим здравословни навици, сред които приоритет да бъдат редовни физически упражнения.



Добави коментар