Как да не надебелея от тези макарони

255
Как да не надебелея от тези макарони

Лесно!

Интересно откритие направиха експерти от университета в Сурея. Оказва се, че макаронените изделия могат да бъдат полезни, ако ги подгреете два пъти.

Изобилието от въглехидрати в пастата може лесно да бъде компенсирано – за целта е необходимо да ги подгреете два пъти. При тази процедура в пастата се образува резистентно нишесте, а нивото на захарта се повишава с 50 % по-малко.

Като резултат организмът на човека преработва едни и същи макарони, като захарта в кръвта се повишава не така бързо и силно и се усвояват по-малко калории, пише HelpMeOut DOC.

Тези изводи са направени в хода на експеримент, в който взели участие доброволци. Те били нагостени с паста. На първата група била сервирана току-що направена, гореща паста, на втората група – студена паста, а на третата група – повторно загрята паста. По състав храна била абсолютно еднаква. След като доброволците консумирали ястието, лекарите измерили нивото на кръвната захар на всеки 15 минути в продължение на 2 часа.

Оказало се, че студената паста предизвиква по-слаб скок на кръвната захар, отколкото горещата. В същото време повторно притоплената паста дала по-добри резултати – учените отчели съкращаване на повишаването на нивото на глюкозата с 50 %.
Изводът? Ако обичате да ядете макарони и спагети, не се бойте от тях заради фигурата си. Просто ги оставете да изстинат и след това ги подгрейте отново.



Макаронена салата със сьомга

Продукти: 1 пакет макарони, 200 гр пушено филе от сьомга, 2 с.л. каперси, 200 мл течна сметана, 1 с.л. горчица, 3 с.л. оцет, сол, черен пипер

Начин на приготвяне: Сварете макароните във вряща вода с малко сол и ги отцедете. Полейте ги с разбърканите заедно сметана, горчица, оцет, сол и черен пипер. Добавете каперсите и объркайте. Поднесете салатата в чиния, а отгоре разпределете филе от сьомга.

Крокети от макарони

Продукти: 500 гр макарони, 300 гр шунка, 200 гр настърган кашкавал, 3 яйца, сол, сухар, мазнина

Начин на приготвяне: Сварете макароните в подослена вода, след което ги нарежете или намачкайте на дребно. Прибавете ситно нарязаната шунка, кашкавала, 1 цяло яйце и 2 жълтъка. Разбъркайте добре сместа и с мокри ръце оформете от нея топки. Оваляйте ги в сухар и разбитите белтъци и и ги изпържете в сгорещено олио.
 



Добави коментар