Имунитет според храненето

119
Имунитет според храненето

Храни, които ни разтоварват от стреса

Храната е основен източник на енергия за организма. В периодите на голямо натоварване са необходими такива хранителни продукти, които помагат на човек да се чувства по-бодър и повдигат настроението му. Освен това хроничната умора и стресът отслабват имунната система и правят тялото по-податливо на заболяване.

Когато става дума за режим на хранене на заетите хора, специалистите обикновено изхождат от максимата колкото по-малко време се отделя за хранене, толкова по-внимателно трябва да се подбира храната.

Какво е полезно и какво е нежелателно за вас? Всъщност, самите вие знаете много добре, защото организмът е най-добрия съветник. Често се случва в напрегнати минути да се разнообразиш с нещо, но няма време и ръката сама се протяга към сладка, бисквита или чаша кафе. Тази реакция е абсолютно оправдана. След няколко глътки от черната напитка или сладкото изкушение грижите и огорченията преминават на заден план.

Последните изследвания показват, че всички видове въглехидрати (кифлички, бисквити, шоколад) притежават успокояващо действие. Те повишават нивото на инсулина, който подтиква мозъка да изработва повече серотонин - веществото, известно със своите успокояващи свойства. А кафето пък безспорно бързо ни привежда тялото в готовност да понесе повече натоварване.



Диетолозите имат една максима - всичко в природата е полезно, когато е с мярка, и всичко е отровно, ако се предозира. Прекомерното количество кафе, например, предизвиква прекомерна възбуда и раздразнителност, пише zdrave.bg.

Не се вманиачавайте по книгите за правилно хранене, съветват специалистите, чиято цел е не да ви “пробутат” своята рецепта за здраве, а да ви помогнат да се ориентирате в сигналите, които тялото само подава. Яжте това, което ви се иска, но по малко и периодично си спомняйте изпитаните съвети, като този, че трябва да употребявате повече калций. Той намалява нервозността и раздразнението, подобрява общото здравословно състояние.

Закуската и обядът трябва да са богати на калций, на който са богати млечните продукти, т.е. в тях е добре да присъстват млечни продукти. Алтернатива на млечните продукти могат да са рядко употребявани зеленчуци, като броколи и листата на младата ряпа.

Освен с шоколад, настроението може да се повдигне и с банани, червени чушки или патладжан. Царевицата е богата на селен, който храни нервната система и нормализира обмяната на веществата. Не забравяйте, че е много полезно и да похапвате орехи или сушени плодове.



Колкото повече работите, толкова повече течности трябва да консумирате. Питейната вода е много по-полезна от напитките, съдържащи кофеин. Течностите намаляват количеството натрий в организма, който забавя изхвърлянето на вредните вещества. Добре е поне веднъж дневно да пиете и чаша какао. В него има много магнезий, известен със свойствата си на антидепресант. Той също така изглажда кожата на лицето, успокоява и отпуска мускулите.

Билковият чай е безспорен лидер сред напитките. Билките зареждат с енергия и освобождават от лошото настроение. Те могат да са различни, но особено полезен може да бъде парагвайският чай мате - той действа успокоително.

Не трябва да забравяме и за подправките. Много хора, склонни към това да си угаждат в храненето, добре знаят, че черният пипер, лукът, чесънът, хрянът и горчицата са залог за бодрост и енергия. Тези подправки убиват вредните микроби и така предпазват от болести.

Вечер, особено в студено време, чаша алкохол (най-добре вино) също може да ни зареди с енергия и да въвъде мислите ни в ред, като ни отпусне. В крайна сметка определящо е правилото, че ако на душата ни е добре, ще си почине и тялото.



Добави коментар