Храните и киселините

79
Храните и киселините

Някои храни влияят на стомаха

Какво са киселините? Чувството за горчив или кисел вкус в гърлото, “раздуване“ на стомаха, къркорене или оригване, както и усещане за парене в гърлото. Най-често киселините се появяват след консумация на големи количества храна и последващо физическо натоварване или лягане.

Те могат да продължат от няколко минути до няколко часа. Според статистически данни, от киселини страдат 1/3 от хората, а около 70% от засегнатите от проблема изобщо не се лекуват.

Ако често страдате от киселини, трябва да избягвате следните храни и напитки :

1. Шоколад

Лоша новина за любителите на шоколада. Той съдържа кофеин и други стимуланти, като теобромин, които увеличават риска от поява на киселини. Съдържанието на мазнини и какао в шоколада също става причина за киселини. Затова специалистите по хранене препоръчват да не прекаляваме с консумацията на сладкото изкушение.

2. Газирани напитки

Газираната вода и други газирани напитки са сред основните продукти, които могат да доведат до киселини. Мехурчетата от карбонизацията разширяват стомаха и повишеното налягане допринася за появата на проблема. Изследвания показват, че употребата на една кутийка кока-кола, например, повишава киселинността на стомаха и това продължава 53 минути. Ако човек пие по две кутийки кока-кола на ден в продължение на 20 години, може сериозно да увреди здравето си.

3. Пържени храни

Известно е, че пържените храни не са полезни за здравето, особено за храносмилателната ни система. Консумацията им причинява киселини в стомаха и парене зад гръдната кост. Пържените храни са в този списък и поради високото им съдържание на мазнини.

4. Тютюнопушене и алкохол

Смята се, че злоупотребата с тютюневи изделия и алкохол, особено с червено вино и бира, допринася за стомашните киселини. Консумацията на големи порции храна, заедно с много алкохол, допълнително предразполага към появата им. Експертите съветват да не се консумира повече от едно питие, като не е препоръчително и смесването на алкохол с портокалов сок или газирана напитка.

5. Мазнините в млечни и месни продукти

Всички храни с високо съдържание на мазнини могат да доведат до киселини. Високомаслените млечни продукти и мазните меса, като говеждо, свинско и агнешко, не правят изключение. Затова следва да се консумират повече храни с ниско съдържание на мазнини, но не и изцяло да ги изключим от храненето си, подчертават специалисти.

6. Кофеин

Няма опасност за консумиращите чаша кафе на ден, но сериозните фенове на кофеиновите напитки, които пият по няколко дози, са застрашени от киселини. При появата на оплаквания сменете кофеина с чай от лайка, който е един от най-полезните билкови чайове. Друга възможност е зеленият чай, по чаша на ден.

Някои хора могат да почувстват влошаване на оплакванията си от киселини и при приемане на лук, маруля, ръжен хляб, чесън.



Добави коментар