Храни за детските очи

160
Храни за детските очи

Добро зрение за по-дълго време

С всяка изминала година натоварването върху зрението на децата ни става все по-голямо. Оставяме ви сами да изчислите колко време детето ви прекарва пред телевизора, компютъра, телефона и т.н. По телевизията вървят реклами за най-различни таблетки-чудо, създадени от натурални продукти, които ще решат проблема с очите?

Кои са тези продукти, които подобряват зрението? Могат ли те да повлияят вече влошено зрение? Какво казват по тези въпроси специалистите ще разберем сега.

Оказва се, че каквито и продукти да консумираме, в каквото и грандиозно количество да са те, те не са в състояние да подобрят зрението. Храненето на детето трябва да бъде балансирано, да присъства разнообразие от необходимите витамини и микроелементи и задължително начинът му на живот да бъде активен! Ако едно дете седи с часове пред телевизора и компютъра, напълно разбираемо е защо рискът от проблеми с очите е завишен!

Нека да обърнем внимание на „храната за очи”. Има няколко продукти, чието присъствие в ежедневното меню на детето ви, ще му осигури по-добро здраве.

Моркови


Детето може да ги яде във всякакъв вид – сурови, варени, задушени. В морковите се съдържа каротин, от който организмът синтезира много полезния за зрението витамин А.

Каротинът е водоразтворим и се усвоява 10 пъти по-добре, ако морковът е задушен в сметана. При термична обработка всички полезни вещества в моркова се запазват. Каротин може да си набавите също така чрез шипките, кайсиите и зелените чушки.

Къпината

Къпини

В тях се съдържат витамини В1, С и други полезни вещества. Притежават свойството да повишават остротата на зрението и да намаляват умората на очите. Можете да ги консумирате и в замразен вид, тъй като е губят качествата си.

Тиква

Често тиквата е подценявана като храна, но е много полезна. Богата е на витамини С, А, В1 и В2. В тиквата се съдържа полезния за очите микроелемент – цинк! При термична обработка той не се губи.

Извара


В нея се съдържа голямо количество рибофлавин, т.е. витамин В2. Той влияе върху обмяната на веществата в лещата и роговицата на окото. Изварата също така е богата на витамин В12, от който зависи пълноценното кръвоснабдяване на очите на децата.

Защо домашен сладолед?

Към храните, полезни за детските очи, може да добавим рибата и покълналите семена от пшеница и ръж, а също така и продуктите, богати на витамин Е.



Добави коментар