Храни срещу стрес

86
Храни срещу стрес

Които подобряват и външния ни вид

Журналистката Ана Маги и инструкторката по йога Шарлот Уотс са авторки на книгата The De-Stress Diet, в която описват своя опит в храненето и съветват как да се храним така, че да се поддържаме в добър външен вид и намалим стреса.

Двете изтъкват, че освен храната, е важен въздухът, който дишаме, физическата активност и почивката. Двете са изготвили списък с 10-те храни, които намаляват стреса.

Целина



Освен че е нискокалорична, целината намалява кръвното налягане и повишава нивата на серотонин, който спомага за добър сън и намалява стреса.

Чесън



Чесънът се използва от хиляди години като силно антибактериално и антивирусно средство, той съдържа много антиоксиданти, подсилва имунната система.

Зеленчуци от типа на зелето



Тук влизат зеле, броколи, цветно зеле и други подобни. Те са нискокалорични и съдържат много полезни съставки, пише profit.bg.

Сладник



По принцип растението се използва като лекарство за кашлица, но то също така намалява стреса, пише profit.bg.

Риба



Риби, като скумрия, аншоа, сьомга, пъстърва и сардини, са богати на омега 3 киселини, които подпомагат функциите на мозъка, сърцето и способността ни да се справяме със стреса. Рибите, богати на мазнини, също съдържат много витамин В, цинк и магнезий.

Лайка



Чай от лайка помага срещу безсъние, тревожност и проблеми със стомаха. Използваните торбички от чая могат да се слагат под очите за борба с нашите торбички.

Шоколад



Преди европейците да добавят захар към шоколада, горчивото какао се славело сред ацтеките като полезно за здравето. Учените казват, че 40 грама черен шоколад на ден е полезен за нас, като намалява стреса и увеличава отделянето на „химичните елементи на щастието“, като ендорфините.

Ядки



Те са пълни с витамин В, цинк, магнезий, омега мазнини и други хранителни съставки. Те потискат апетита, балансират кръвната захар, подпомагат метаболизма и намаляват апетита за сладки.

Зехтин



Зехтинът е важна част от Средиземноморската диета. Помага срещу дехидратация и възпаление.

Боровинки и малини



Те са богати на антиоксиданти и подобряват циркулацията на кръвта, работата на мозъка и предотвратяват стареенето.



Добави коментар