Храни срещу горещини

65
Храни срещу горещини

Как да промените менюто на детето в жегата?

Летните месеци са кошмар не само за майките със злояди деца. Заради жегата обикновено всички малчугани драстично намаляват количеството на храната, която приемат и дори променят предпочитанията си.

През лятото не са на почит тежките манджи и топли супи, както и много сладките десерти. Как да се справите с капризите и едновременно с това да набавите на детето си необходимите му хранителни вещества?

Наблегнете на плодовете и зеленчуците

Прясната салата, фрешовете и пюретата от пресни плодове и зеленчуци са добър вариант за топлото време. Чрез тях ще набавите всички необходими витамини и няма да натоварите детското коремче.

Не забравяйте, че педиатрите препоръчват количеството фреш за деца над една година да не превишава 200 мл. Не добавяйте захар в напитката. Плодове можете да давате без ограничение. Разбира се, много добре измити и дори обелени.

Същото се отнася и за зеленчуците. От сезонните най-подходящи в борбата срещу жегите са черешите и пъпешите, както и доматите и краставиците. Въпреки че утолява жаждата, не прекалявайте с динята, защото тя е много силен диуретик и прекалената й консумация впоследствие може да доведе до диария и обезводняване.

Повече кисело мляко

Предлагайте кисело мляко във всичките му форми - айрян, плодово или пък с бисквити. Съдържащите се в него естествени пробиотици помагат да се поддържа здравословна чревна микрофлора и по този начин активизират храносмилането, предотвратяват запека и диарията.

Освен това то е предпочитан източник на калций, фосфор, витамин В2 и В5, цинк. Специално детските кисели млека са обогатени и с витамин D, който улеснява правилното усвояване на калция.

И нещо за месото

Забравете за по-тлъстите меса, като свинско и агнешко, и наблегнете на телешко и пилешко. Те се усвояват по-лесно от организма, както и рибата. Не забравяйте, че е много важно да не държите месото, и особено рибните продукти, извън хладилник повече от половин час. Не замразявайте повторно вече размразеното месо и по възможност го купувайте на малки количества за всеки конкретен ден.

В горещините извадете и пържените храни от мнюто на децата, които и без това не са препоръчителни за тях. Не забравяйте, че претоварват организма, чиято функция и без това е затруднена от жегата.

Цветно хранене за прохлада

Учените пък съвсем скоро откриха, че в борбата с летните горещини могат да ни помогнат и цветните храни. Например оранжевите плодове и зеленчуци, като праскови, моркови, кайсии и пъпеши, съдържат бета каротини, които осигуряват хидролипидния слой на кожата ни. Той, от своя страна, намалява потенето.

В червените плодове се съдържа ликопен - вещество, което защитава кожата от вредните ултравиолетови лъчи. Ако ядете повече боровинки, синьо грозде, патладжани и черници, е много вероятно да избегнете подуването на краката. Доказано е, че лилавите храни подобряват кръвообръщението.

И не забравяйте, че трябва да внимавате с прасковите - първоначално ги предлагайте на детето обелени, за да избегнете алергична реакция. Патладжаните пък са подходящи за малчугани над три години, защото сериозно затрудняват бъбречната функция.



Добави коментар