Храна за щитовидната жлеза

417
Храна за щитовидната жлеза

Здравето извира от начина, по който се храним

През последните години заболяванията на щитовидната жлеза стават все по-актуален проблем след жените. Един от начините да предотвратим проблемите с този много важне орган е да заложим на балансираното хранене. Ето кои храни са приятели на щитовидната жлеза.

Сол
Щитовидната жлеза има нужда от йод, за да функционира нормално. Ежедневната дома йод може да получите като консумирате йодирана сол.

Зелени зеленчуци
Спанак и други зелени зеленчуци са отлични източници на магнезий. Той е необходим за нормалната работа на жлезата.
Умора, мускулни схващания и промени в сърцебиенето са признаци за недостиг на магнезий в организма.



Ядки
Кашу, бадеми и тиквените семки са важни източници на магнезий. Бразилският орех пък съдържа много селен - друг минерал, който поддържа оптималната работа на щитовидната жлеза. Само няколко ореха на ден са достатъчни, за да поддържа запасите на селен в организма ви.

Морски дарове
Риба, скариди и морски водорасли - те са богати на йод.

Не на:

Къдраво зеле
Безусловно полезен продукт, но когато става дума за щитовидна жлеза, той може отрицателно да повлияе на усвояването на йода от щитовидната жлеза. Зеле, броколи и брюкселско зеле - също имат сходен ефект.



Соя
Някои вещества, съдържащи се в соевото мляко, могат отрицателно да повлияят способността на щитовидната жлеза да изработва хормони, но само в тези случаи, когато организмът не получава достатъчно количество йод. И в двата случая, при къдравото зеле и при соята, ако нивото на йода в организма е в норма, то вреда от тях за организма няма да има.

Субпродукти
Ако редовно консумирате вътрешни органи на животни, като бъбреци, сърце и черен дроб, вероятно приемате твърде много липоева киселина. Излишъкът от тази киселина може да наруши работата на щитовидната жлеза.



Коментари

Коментар: 1
щитовидна

Това за солта е абсурд.Хора не се хващайте.Солта ще ви донесе високо кръвно .Ползвайте риба,която обаче доста поскъпна.Но ако ядете скумрия ,ще е най добре, защото е сравнително евтина и е най полезна.Поне два пъти седмично и не пържена а във фолио във фурната.С малко лимон и доматче става чудна.Здравословна най вече.


  • 1

Добави коментар