Хляб като за последно

13
Хляб като за последно

Българинът купува храна, без да чете етикета

Българинът обича да похапва мазни банички на закуска. 66 на сто от българите ядат бял хляб като за последно. Независимо че той е вреден и в последните години бе частично изместен от пълнозърнестите изделия и ръжения хляб, 2/3 от хората у нас го ядат всеки ден, а 12% си хапват веднъж-два пъти седмично. Това показва национално проучване на агенция „Ноема”, реализирано през 2011 г., което има за цел да установи хранителните навици на населението, пише в. „Монитор”.

Повечето българи не четат какви са съставките върху опаковките на храните, които купуват, защото залагат на това да им е вкусно, малцина обръщат внимание дали това, което похапват, е и здравословно, твърди още проучването. 29 на сто от нашенците откровено си признават, че въобще не ги интересува какво пише на етикета.

Други 26% заявяват, че гледат най-вече срока на годност, 16% правят това по изключение, а други 29 на сто са категорични, че четат винаги какво съдържа това, което им се предлага в опаковка. И едните, и другите обаче, когато пазаруват, не избират продуктите заради полезността им.

20 процента откровено заявяват, че наблягат най-вече на това, което засища. 12% - да дава сила и енергия, 16 на сто - да поддържа здравето, а 2 процента въобще не знаят защо купуват една или друга стока.

Само 28% от купувачите твърдят, че обръщат внимание на това дали в дадена стока се съдържат всички необходими хранителни вещества или не и по това определят избора си в пазаруването.

Оказва се обаче, че дори когато е наясно с вредата от един или друг продукт, нашенецът рядко го изхвърля от менюто си. За да го отпише от порциона си завинаги или поне да намали употребата му, трябва да има конкретна опасност за здравето му.

Независимо че рибата и птичето месо превъзхождат по здравословност червените меса, у нас употребата им все още остава ограничена. Риба два пъти седмично ядат само 11%, а пилешко - 41 на сто. 7% пък заявяват, че веднъж-два пъти в седмицата хапват продукти с марката “Стара планина”.

Въпреки изследванията, които показват, че не наблягаме особено на здравословното хранене, 54% от запитаните са категорични, че консервантите биха ги отказали да купят един или друг продукт, ако имат избор или финансова възможност, а 52 на сто са категорично срещу оцветителите.



Добави коментар