Грешки с размера на порцията, които вероятно правите

47
Грешки с размера на порцията, които вероятно правите

Изборът на висококачественa пълноценна храни е ключов компонент за успешното отслабване и за здравет

Изборът на висококачественa пълноценна храни е ключов компонент за успешното отслабване и за здравето. Но размерът на порциите и колко ядете, са също толкова важни и могат лесно да се объркат. Оказва се, че често прекаляваме с храни, които са здравословни, без да се съобразяваме с пълния профил на хранителните им вещества  - добавени захари, натрий и др.

За щастие, след като разберете действителния размер на порцията, ще знаете дали усилията ви са оправдани и дали следвате точните стъпки към постигане на здравословно тегло.

Обикновено избираме размер на порцията: 1/2 авокадо (а за мнозина - цяло)

Реалността:  1/3 – 1/5 от средно голямо авокадо

Хората  добавят авокадо към всичко - от  брауни до тост. Но колкото и здравословни да са тези плодове, особено когато става въпрос за мононенаситени мазнини, калориите им не са малко - 234 калории в едно средно авокадо. За някои хора тези калориите няма да имат значение, но за други това може да означава наддаване на тегло.

Обикновено избираме размер на порцията:  500 мл. смути 

Реалността: Около половината от това: 250-300 мл.

Смути е полезно, но може да има и много скрити захари и мазнини, а калориите варират според това, какво има в него. Най- добре е сами да правите от плодовото изкушение, за да контролирате съставките.

Обикновено избираме размер на порцията: пълна купичка със зърнени/ гранола

Реалността: порция, която да може да се побере в дланта

Ако купите гранола от магазина, гарантирано вътре има много калории и мазнини, а като добавите и мляко, вие приемате около 400–500 калории на чаша плюс повече от 20 грама захар. Направете своя собствена гранола  с натурални подсладители от плодове и я използвайте като гарнитура за кисело мляко или зеленчукови смутита.

Обикновено избираме размер на порцията: 1–2 чаши или 2–4 топки замразено кисело мляко

Реалността: 1/2 чаша или около 1 топка

Жалко е да го кажем, но не всички замразени кисели млека са по-здравословни от техния братовчед – сладоледа. Всъщност някои имат дори повече калории, отколкото традиционен обикновен сладолед. Ако не можете да контролирате порциите, направете си веган сладолед от банан или собствено кисело мляко с малко добавен мед.

Обикновено избираме размер на порцията: струя зехтин на салатата или около 3 супени лъжици.


Реалността: 1 супена лъжица

Да, зехтинът е здравословен и полезен, но не и ако прекаляваме с него. Все пак това е мазнина, а калориите се трупат по бедрата и талията. За да не слагате прекалено, мерете с лъжица.

Обикновено избираме размер на порцията: Купа паста

Реалността: размер колкото бейзболна топка

Много хора избягват макароните, защото смятат, че са много богати на калории и въглехидрати, но ако се придържате към правилния размер, това определено може да бъде част от добре балансирана диета. Изберете за по-здравословна, домашна версия като паста, пълна с много зеленчуци и постен протеин като скариди на скара.



Добави коментар