Грах срещу високо кръвно

815
Грах срещу високо кръвно

Варивата съвсем не са за пренебрегване

Варивата съвсем не са за пренебрегване независимо, че някои маниаците на тема добра фигура ги отричат. Фасулът, лещата, грахът осигуряват витамини, микроелементи, баластни вещества. Препоръчват се поне два пъти седмично. Доказано е, че при редовна употреба грахът подпомага за нормализирането на кръвното налягане. Вареното жито и овесените ядки са богати на баластни вещества, които регулират стомаха, но съдържат и витамини от групата В.

Източник на незаменими аминокиселини, мазнини и ценни витамини са ядковите плодове - орехи, бадеми, фъстъци. Те обаче трябва да се дозират, защото са висококалорични и при злоупотреба с тях бързо се увеличава телесното тегло. Същото се отнася и за различните сладкиши. Разумно е, ако ви се хапва нещо сладко, да не налитате на рафинирана захар и продукти от бяло брашно. По-добре е да се подсладите с една-две лъжички мед или шепа стафиди. Това напълно задоволява потребностите от захар, посочва вестник "Монитор".

Вижте още: Петте най-богати на протеини растителни храни

Сушените плодове са доста сладки, така че към приготвения от тях компот не бива да се добавя захар. Идеална ободрителна напитка е чаят, особено шипковият заради високото му съдържание на витамин С. Затова лекарите го препоръчват като профилактика срещу простудите. Като него действат и тези от малина, къпина, мащерка, мента и риган.

Истинско оръжие срещу зимните инфекции е чесънът. Неслучайно през Средновековието хората, а и някои баби на село и сега, носят на врата си или в джобовете чесън, за да ги пази от зарази и злини. Широкомащабно японско проучване доказва, че хората, които хапвали по една скилидка от него дневно, за 16 седмици са намалили с 20 % нивото на холестерол в кръвта си.



Добави коментар