Ето как постите да не разклатят имунната ни система

107
Ето как постите да не разклатят имунната ни система

Ако в организма има дефицити още преди поста, той може да се окаже вреден за здравето

Започва най-дългият от църковните пости - Великденският. Той е с продължителност 7 седмици. Д-р Райна Стоянова, диетолог и ендокринолог, съветва как да постим правилно. Според нея постенето би могло да разклати имунната система, защото не е особено балансирано хранене. Ето как това да не се случи.

"Здравите хора е добре да се пречистят физически от преяждането през зимата. Тогава сме си угаждали малко повече по отношение на храната. Важно обаче е плавно да влезем в пости. Първо се спира месото, след това млечните и яйцата", посочва лекарят, цитиран от вестник Стандарт.

"Ако в организма има дефицити още преди поста, той може да се окаже вреден за здравето. Липсата на незаменимите аминокиселини, които се намират изключително в животинските продкти, може да окаже влияние. Дефицитът на желязо и витамин Б12 може да се окаже рисков, особено за хора, които с апод висок стрес, бременни и кърмещи".

"Хората често постят, за да редуцират теглото си. Това няма как да се случи, особено ако пряждат с хляб и картофи. В същността си постът е за душевно пречистване". "Важно е по време на пост да се храним разнообразно. Ако съчетаваме правилно зърнените продукти с бобови такива и акцентираме на приема на консумираме боб, грах, например - бихме могли да си набавим достатъчно растителни белтъчини. По този начин няма да страдаме от недостатъчност на пълноценни белтъчини".

Ядките, зърнените храни и спанакът са богати на желязо. Черният шоколад сам по себе си не би трябвало да има млечни продукти, така че не е нужно да го изключваме". Освен балансирана храна д-р Стоянова акцентира и върху важността от добавяне на витамин Д, особено по време на пандемия.


Добави коментар