Диета срещу стареене

230
Диета срещу стареене

16 съвета за подмладяване чрез храната

От това какво ядем днес зависи как ще се чувстваме утре. И ако направите незначителна промяна в менюто си и хранителните си навици, наистина можете да направите много за себе си. Да, от храната зависи и външният вид, и самочувствието.

1. Изяждайте поне половин килограм плодове и зеленчуци всеки ден (600-1200 грама)
Избирайте разнообразни плодове и зеленчуци. Всеки ден си правете голяма салата.

Защо това е важно: плодовете и зеленчуците предотвратяват сърдечно-съдовите заболявания, които са на първо място сред причините за смъртност при жените. В тези продукти се съдържа голямо количество витамини, минерали и цял куп други биоактивни вещества, които забавят процеса на стареене.



2. Яжте възможно най-малко обработени зърнени храни
Колкото по-малко хапвате бял ориз, толкова по-добре. Яжте необработени варива, черен хляб, необработена пшеница, кафяв ориз - от тези продукти хапвайте около 500 грама на ден.

Защо това е важно: въглехидратите, които се съдържат в голямо количество именно в нерафинираните зърнени продукти, са важен източник на енергия.



3. Пийте зелен чай
Поне по две чаши на ден. А кафето и черният чай ограничете.

Защо това е важно: зеленият чай е най-големият източник на катехини, които “консервират” тялото младо и забавят процеса на стареене.



4. Пийте фрешове от плодове
Всеки ден изпивайте по една чаша прясно изцедени плодове.

Защо това е важно: в плодовете се съдържат антиоксиданти, които се борят със свободните радикали.



5. Хапвайте 200-300 грама риба и морски продукти седмично
Разнообразявайте менюто си от морски деликатеси - яжте различни видове риба всяка седмица.

Защо това е важно: рибата и морските деликатеси съдържат ненаситени мастни омега-3 киселини, които са важни за сърцето и кръвоносната система. Те забавят също така и процеса на стареене.



6. Ограничете червеното месо
Особено свинското, телешкото и овчето. Ограничете го до максималното количество от 500 грама седмично.

Защо това е важно: червеното месо може да доведе до образуването на злокачествени ракови клетки.



7. Всеки ден яжте по 100-150 грама продукти, богати на протеини
Например пилешко или пуешко месо, яйца, бобови продукти. Ако спортувате, дневно ще ви трябват по 1,2 – 1,5 грама от тези продукти на всеки килограм от теглото ви.

Защо това е важно: Протеинът е от съществено значение за растежа и здравината на мускулите.



8. Колкото по-малко са обработени месните продукти, толкова по-добре
Пастетите и колбасите са един “източник” на консерванти, подобрители плюс прекалено много сол.

Защо това е важно: консервантите и добавките в колбасите са потенциални карцерогени, а солеността води до повишено кръвно налягане.

Следва...



Добави коментар