Диета срещу стареене (Част 2)

155
Диета срещу стареене (Част 2)

16 съвета за подмладяване чрез храната

Наистина внимание за това какво ядете и незначителна промяна в менюто ви могат да направят чудеса. От храната зависи и здравето, и външният вид, и самочувствието. Продължаваме със съветите за подмладяване чрез храната - първите пет съвета вижте тук.

9. Вземайте всеки ден по една чаена лъжичка ленено масло
Продава се в аптеките, съхранява се в хладилник.

Защо това е важно: лененото масло е ценен източник на ненаситени мастни омега-3 киселини, които забавят процеса на стареене.



10. Ограничете животинските мазнини и маргарина
Гответе с олио.

Защо това е важно: в растителните мазнини, за разлика от животинските, няма холестерин и ако избягвате животинските мазнини, понижавате риска от развитие на атеросклероза на сърцето, артериите и кръвоносните съдове.



11. Яжте орехи
Всеки ден хапвайте шепа орехи.

Защо това е важно: орехите съдържат голямо количество антиоксиданти, витамин Е и ненаситени мастни киселини.



12. Яжте нискомаслено кисело мляко на закуска и пийте мляко
Купувайте си кисело мляко с бифидобактерии. На ден е добре да пиете и около половин литър прясно мляко. Особено добре е да го пиете след тренировка.

Защо това е важно: млякото и млечните продукти са източник на лесноусвоими белтъчини. Все пак си купувайте нискомаслено мляко - не повече от 0,5 -1%.



13. Чаша алкохол на ден не е проблем
Ако ви се пие, можете да си позволите чаша бира или вино на ден. Но не повече.

Защо това е важно: умереното пиене на алкохол понижава риска от появата на диабет и сърдечно-съдови заболявания у хора на средна възраст и по-стари.



14. Ограничете сладкото
Не е нужно съвсем да се откажете от сладкото, но яжте полезното сладко - черен шоколад, който е богат на флавоноиди - те са мощни антиоксиданти. Или пък парче сладкиш понякога.

Защо това е важно: простите въглехидрати рязко повишават кръвната захар, което води до претоварване на панкреаса и може да се превърне в диабет тип 2. В допълнение, сладкото води до неизбежно увеличаване на теглото.



15. Пийте 1,5 литра течности на ден
Най-добре е да пиете вода и зелен чай. Кафе и газирани напитки - колкото по-малко, толкова по-добре - те обезводняват и изтощават организма. Вечер е добре да пиете чаша чай от лайка - тя помага да се отпуснете.
Защо това е важно: често не се чувстваме особено жизнени и свежи, защото на организма ни не му достигат течности. Все пак имайте предвид, че зеленият чай в големи количества “отмива” полезните вещества в тялото. Може да разтваряте в него сушени плодове, които ще попълнят липсващите  в организма минерални вещества.

16. Не забравяйте хранителните добавки
В борбата с възрастта незаменими са витаминът D и калцият. Звучи парадоксално, но е факт: колкото повече остаряваме, толкова повече се нуждаем от тези елементи, които си подмомагат взаимно усвояването в организма.

Защо това е важно: повечето хора страдат от недостиг на витамин D, а той е необходим за кръвоносните съдове. Добавянето на калций е много добро средство за профилактика на остеопорозата. Вземайте по 1 таблетка калций + витамин D на ден.

Рибено масло - по 3 капсули дневно по време на хранене

Защо това е важно: рибеното масло е източник на омега-3, необходимото количество от които е трудно да си доставите, дори ако в менюто ви присъстват достатъчно риба и морски дарове. А мастните омега-3 киселини са и много полезни за паметта.

Млечни бифидобактерии - по 1-3 капсули на ден.

Защо това е важно: бифидобактериите нормализират работата на стомаха и червата, те са идеални за предотвратяването на дисбактериоза и намаляват риска от проблеми със сърцето и кръвоносните съдове.



Добави коментар