Десет суперхрани за децата

104
Десет суперхрани за децата

Вижте ги

Това е факт от живота: чипсът, кексчета и още много други вредни храни рано или късно ще намерят място в устата на детето ви. Сигурно повечето родители не се съмняват, че ако оставим децата си да се оправят сами, те най-вероятно няма да хапнат нищо друго освен пица.

Това всъщност е още една причина да настоявате, разбира се, докато зависи от вас, детето ви да се храни здравословно. За да го осъществите, си изберете от десетте супер храни, изброени по-долу, и ги добавете към списъка за пазаруване още тази седмица, съветват от parenting.com.

Боровинки



Те са сред най-здравословните плодове. Изследванията показват, че освен добри бойци срещу сърдечно-съдовите заболявания и диабета, боровинките подобряват мозъчната функция и предпазват от затлъстяване. Вкарайте ги в менюто на детето сутрин в купата с мляко и мюсли, пригответе с тях десерти или пък си направете сладолед - замразете ги с кисело мляко и мед.

Тофу



Соята е отличен източник на протеини и притежава доказани качества за борба с рака. Предложете тофуто на децата си като добавка в супата или към пържените картофки, смесето го с кисело мляко и пресни плодове.

Домати



Те са богати на ликопен - вещество, което предпазва от много видове рак. Термичната им обработка ги прави още по-здравословни, тъй като ликопенът се отделя, когато е изложен на топлина. В детското меню те могат да влязат под формата на прясна салата или като сос към пицата и пастата. Домашно приготвените чили и салса за кюфтетата и пържолата също са добър вариант.

Кисело мляко



Съдържа полезни бактерии, които повишават имунитета и подобряват храносмилането. В България родителите нямат нужда от съвети как да го предложат на децата си - все пак това е родината на киселото мляко. Можете да го сервирате за следобедна закуска със сладко от ягоди или подправено с мед и орехи.

Зеле



Има мек вкус и практиката показва, че децата го харесват повече от зелените салати. Кръстоцветните зеленчуци като различните видове зеле и броколи съдържат фитонутриенти, за които е известно, че намаляват риска от рак и подобряват храносмилането. Освобождават и ензими, които изхвърлят вредните токсини от тялото. Предложете го като салата - с моркови или пък с майонеза с ниско съдържание на мазнини.

Сьомга



Съдържа омега-3 мастни киселини, които подпомагат развитието на мозъка, борят се срещу депресията и имат противовъзпалителни свойства. Предложете я печена със сос терияки или в салати и сандвичи.

Какао



Съдържа едни от най-високите нива на флавоноиди, за които е известно, че влияят добре на сърцето и кръвното налягане. Освен това те предпазват кожата от вредното въздействие на слънцето. Използвайте най-малко 70% чисто какао и проверете дали не е обработено с алкали, които премахват голяма част от флавоноиди. Освен като мляко с какао, на детето можете да го предложите и поръсено върху палачинки, както и смесено с течен шоколад, в който да потопите ягоди.

Черен боб



Фасулът е чудесен източник на протеини, фибри и калций - неща, които децата често не получават достатъчно. Колкото по-тъмен е на цвят, толкова по-добре. Той се бори със сърдечно-съдовите заболявания и високия холестерол, които не са проблеми само на възрастните. Включете го в детското меню под формата на салата или пък пригответе традиционната българска бобена чорба.

Босилек



Тази билка е изключително богата на витамините А, В и К, както и на желязо, калий и калций. Подобрява храносмилането, а най-новите изследвания показват, че дори може да облекчи главоболие. В менюто на детето го добавете към соса песто и пилешките гърди, сложете го в доматения сос на спагетите или пък го нарежете към доматената салата с чесън.

Канела



Изследванията показват, че тази подправка регулира кръвната захар. Поръсете я върху овесената каша, палачинките или киселото мляко. Можете да я добавите и в домашно приготвените кифлички. Или пък в млякото с какао.

Включи се в анкетата на dete.bg и woman.bg и спечели награди



Добави коментар