Да извлечем максимума от закуската

135
Да извлечем максимума от закуската

Намирайки време и мотивация

За мнозина чашата кафе рано сутрин е закуска. Сутрешната трапеза помага да се настроим за активния ден, да укрепим семейните отношения и да избегнем преяждането в късните часове. Как да се накараме да закусваме?

Мотивация

Подобно на много други неща, за да започнем да закусваме, е необходима мотивация. Да се закусва е важно, защото:
- закуската активира работата на всички системи в тялото ни;
- закуската помага да се поддържа теглото в норма, да не посягаме към бисквитки и шоколадчета в течение на деня, да не преяждаме в късните часове на деня и да не изпитваме чувство на глад постоянно;
- закуската намалява сутрешната липса на енертия, тъй като повишава нивото на захарта в кръвта;
- закуската за цялото семейство подобрява отношенията и стимулира отборния дух;
- на закуска можете да си позволите да изядете нещо по-калорично и вкусно, което не е препоръчително да прави през останалото време от деня.

Да събудим апетита и да намерим време

Представете си следното - навън е облачно и сиво, едва-едва отваряте очите си, а закъснението за работа става все по-реално. Как да намерите време и желание да закусвате при такива обстоятелства? Практикуващите йога знаят просто решение на тази задача: започнете деня си с чаша вода. Започнете с няколко глътки, като постепенно изпиете цялото количество в чашата. Водата прочиства тялото и бавно събужда храносмилателната система. След половин час ще ви се дояде.
Нямате време за закуска? Вземете със себе си извара, ябълка, малко мюсли - започнете деня си тях. По време на пътя до службата ще огладнеете и в офиса може да отделите 10-ина минута, за да закусите.

Продукти


На закуска можете да си позволите дори парче торта, но така няма да си гарантирате добро здраве и енергичност. Диетолози препоръчват винаги да бъдем умерени и да ядем балансирано. Сутрин е добре да похапнете:
- протеини - яйца, нетлъсто месо и гъби;
- мазнини - малко зехтин или пък ядки;
- въглехидрати - пълнозърнест хляб и плодове;
- фибри - плодове, зеленчуци и каша.



Добави коментар