Без сладкиши при грип

60
Без сладкиши при грип

В този момент организмът ни няма нужда от простите захари

В сезона на грипа, когато вече няколко области са в епидемия, трябва да заредим организма си с полезни вещества, за да се борим с вирусите и да засилим имунитета си. Затова не бива да разчитаме само на лекарствата и трябва да подхождаме с особено внимание към храната, която има пряко влияние към имунната устойчивост.

Ако ни повали вирус, не бива да злоупотребяваме със сладки изкушения като торти, шоколади, вафли и т.н. В този момент организмът ни няма нужда от простите захари, защото те активизират гнилостните процеси в стомашно-чревния тракт, благоприятстват изхранването на вирусите и потискат действието на полезните пробиотични култури. Те реализират над 30% от имунната защита на човешкия организъм, обясни специалистът по диететика и хранене проф. Донка Байкова пред вестник "Монитор".

Разболеем ли се от грип, организмът ни няма нужда и от високи количества мазнини, защото те са висококалориен хранителен източник. Така той натоварва тялото ни, което трябва да се бори с болестта. В този период в никакъв случай не бива да се подлагаме и на строги и изтощителни диети, които могат да предизвикат спад на имунната ни защита.

Вместо това трябва да наблегнем на храни, съдържащи витамини и минерали, които са катализатори на всички обменни процеси и влизат именно в синтезата на антителата. От минералите това са калций, магнезий, селен, всички антиоксиданти, цинк, а от витамините трябва да наблегнем на C, E и А, обясни проф. Байкова. Затова е добре да се обърнем към природата и към т.нар. храни, в частност плодове и зеленчуци, в цветовете на светофара.

Например на антиоксидантните витамини са богати зелето и броколите. Тези зелени храни са носители на бета-каротени, провитамин А, който е антиоксидантен витамин, много важен за активизиране на имунната защита и пречи на вирусите и бактериите да се размножават. Няма да сбъркаме и ако включим в менюто си тиква, морков и цвекло.

Със сезонни плодове като киви, портокал, мандарини и други пък можем да се заредим с витамин C. Ако усетим вече хрема и неразположение, добре е да заложим на пилешката супа, която е богата на сяросъдържащи аминокиселини. Противовъзпалително действие при хрема имат омега-3 мастните киселини. Тях можем да си набавим от рибата, рибеното масло, лененото и сусаменото семе. Овесените ядки пък съдържат антиоксидантна субстанция бета-глюкан, която също активизира имунната защита.



Добави коментар