7-те най-полезни храни за вечеря

6411
7-те най-полезни храни за вечеря

Неправилно подбраното последно хранене за деня пречина съня

Предлагаме ви списък продукти, които диетолозите съветват да консумираме преди сън. Те не само са полезни за здравето, но и няма да се отразят негативно върху фигурата ви.

Най-важното, което трябва да запомните от днешната статия, е да не вечеряте късно. В най-оптималния случай – 3-4 часа преди сън.

Нискомаслени киселомлечни продукти

Те са отличен вариант за лека вечеря. Изварата с масленост 5% съдържа само 121 калории в 100 гр. Тя ще ви снабди с усещане за ситост за 1-2 часа. Запеканката с извара е идеален избор за вечеря. Ако не обичате този продукт, заложете на чаша кефир – той не само подобрява храносмилането, но и обогатява организма с калций.

Зеленчуци

Препоръчваме ви червено зеле, зелена салата, чушки, домати, броколи, целина, тиква, авокадо, а също така краставици, тиквички.

Зеленчуците консумирайте сурови или приготвени на пара, запечени във фурна или на грил.

Ядки

Ядките и семената са важен източник на аминокиселини. Те съдържат не само протеини, но и витамини, минерали и полезни масла. Може да ги консумирате просто така или да ги добавяте към зеленчукови салати. Най-важното при тях е да бъдете умерени. 10-ина бройки са напълно достатъчни.

Бяло месо

Филето от пиле или пуйка е прекрасно средство за утоляване на глада вечерно време. То е богато на протеини. За разлика от мазното свинско месо, то не оставя усещане за тежест в стомаха.

Яйца

По съдържание на аминокиселини яйцата на пилетата са едни от най-балансираните. Вечерно време отдавайте предпочитание на бърканите яйца или омлета от белтъци.


Риба

Морската риба съдържа йод, цинк, мед и флуор – микроелементи, които са изключително важни. За вечеря избирайте по-немазни риби – например треска.

Горски плодове

Горските плодове са полезни за хората, които се занимават с фитнес. Те възстановяват нормалното ниво на кръвната захар, което се понижава след интензивни занимания със спорт.



Добави коментар