7 порции зеленчуци

38
7 порции зеленчуци

Това е дневната доза, която трябва да изяждате, за да си гарантирате дълъг живот

Консумацията на седем порции плодове и зеленчуци на ден, два пъти повече от препоръчителната норма, спомага за по-дълъг и пълноценен живот, твърдят изследователи.

Плодовете и зеленчуците в по-голямо количество предотвратяват преждевременната смърт с до 42%, в сравнение с една порция от полезните храни дневно. Рискът от смърт, причинена от раково заболяване, намалява с до ¼, а починалите от сърдечни болести са по-малко с 1/3, сочи проучването, цитирано от БГНЕС.

Някои експерти съветват хората ежедневно да консумират по 5 порции плодове и зеленчуци, за да запазят тялото и вида си здрави. След последното си изследване, учените от университета в Лондон твърдят, че порциите здравословни храни трябва да бъдат увеличени с до 7 на ден, а консервираните, захаросани или замразени плодове и зеленчуци категорично да се избягват.

"Ясното послание в това изследване е, че колкото повече плодове и зеленчуци се консумират на ден, толкова по-малък е рискът от смърт на всякаква възраст. Зеленчуците винаги са били по-полезни от плодовете, но и фруктовата захар и витамините вършат чудесна работа на организма. Хората трябва да се грижат за себе си и да не подценяват полезните храни", коментира д-р Ойнола Ойедбе, ръководител на проучването.

Консумацията на 1 до 3 порции плодове на ден е свързана с 14% по-малък риск от преждевременна смърт, а пресните зеленчуци спомагат за правилната функция на организма. По повод замразените и консервирани храни, експертите съветват те да бъдат заменени от натурални съставки и продукти.



Добави коментар