7 храни за укрепване на имунната система

302
7 храни за укрепване на имунната система

Уверете се, че хапвате редовно суперхрани

Боли ви гърлото и се чувствате отпаднали? Или искате да се защитите срещу коронавирус? Уверете се, че хапвате редовно суперхрани. И ако се колебаете кои да изберете, ето седем здравословни предложения, които ще помогнат за повишаване на имунната система. Спрете вирусите, преди да започнат!

Какво представляват суперхраните?

Суперхраните се отличават с високо количество витамини, минерали и антиоксиданти. Високата концентрация на хранителни вещества ги прави неизменна част от здравословната диета.

1. Чесън

Чесънът не само дава вкус на храната, но е и една от най-добрите храни за силна имунна система. Проучванията показват, че редовната консумация на чесън може да има положителен ефект върху кръвното налягане и високите нива на холестерол. Плюс това чесънът е пълен с антиоксиданти, които подсилват естествените защитни сили на тялото ви.

2. Джинджифил

Пикантният ароматен корен от джинджифил се използва за добавяне към напитки, чайове, супи и азиатски ястия, а също така е истинска суперхрана. Джинджифилът намалява възпалението, облекчава болката и помага и за намаляване на гаденето. А ако хапнете малко джинджифил след храна с много чесън, ще се отървете от чесновия дъх!

3. Годжи Бери

Годжи Бери съдържат витамин С, витамини от група В, незаменими мастни киселини, аминокиселини, минерали и микроелементи. Смесете ги в смути за закуска или сложете шепа плодове върху мюслито.

4. Чиа семена

Семената от чиа произхождат от Мексико, където са били използвани от ацтеките и маите. В наши дни те намират място в кухнята и в много ястия. Има много причини да ядете семена от чиа - те са богати на омега-3 мастни киселини и осигуряват два пъти повече растителен протеин от другите семена. В течност семената от чиа могат да набъбнат с до 10 пъти, поради което често се използват за приготвяне на пудинг. Вкусни са и върху салата или смесени в кисело мляко.

5. Матча


Този зелен чай е популярен като нещо повече от просто заместител на кафе. Високото съдържание на витамини, минерали и микроелементи правят матча мощна храна за борба с настинка или грип. Най-популярният начин за поднасяне е  като матча лате. Зеленият прах също е чудесно допълнение към печива. 

6. Кейл

Този зеленолистен зеленчук е редовна съставка в ястия със суперхрана. Високото съдържание на антиоксиданти укрепва имунната система и предпазва тялото от заболявания като болестта на Алцхаймер и артериосклероза. Можете да добавите сурово зеле в салатата, да приготвите здравословна закуска от чипс с листенца от къдраво зеле или да го смесите с ябълка, киви, авокадо и джинджифил, за да направите смути.

7. Боровинки

Друга суперхрана са боровинките. Те са пълни с витамин С и калий, както и други важни витамини. Не забравяйте да ги хапвате през студения сезон - в смути, овесена каша или просто като закуска.



Добави коментар