7 храни за растеж и жизненост на косата

117
7 храни за растеж и жизненост на косата

Харесвате дълга коса и искате да имате такава?

Харесвате дълга коса и искате да имате такава? Поддръжката обаче изисква много грижи, а важно се оказва и храненето.

За много хора дългата и здрава коса е мечта и цел. Но, наред с ползването на специални шампоани, маски и редовното подстригване, има и храни, които могат значително да ни помогнат за растежа и жизнеността на косата, пише eco-life.bg.

Сьомга - богатото ѝ съдържание на омега-3 мастни киселини, витамин B12 и желязо заздравяват фоликулите на косъма и помагат на косата да расте по-бързо.

Стриди - те са богати на цинк, който значително ускорява растежа на косата. Други подходящи храни, богати на цинк, са телешкото, дробът и свинското.

Пилешко - то е добър източник на животински протеин, необходим за производството на кератин. А косата ни се състои от 80% кератин.



Яйца - съдържат важните за косата протеин и биотин. Биотинът е мощно средство срещу косопад, но е най-добре да се приема с храната.

Бадеми - съдържат витамин Е, който заздравява косата и активира растежа ѝ. Само 30 грама бадеми на ден са достатъчни за постигането на желания ефект.

Тиквено семе - съдържа богата гама от витамини - B1, B2, B3, B, B5, B6, които са отговорни за растежа на косата и здравината на скалпа.

Леща - много богата на желязо, цинк и други полезни елементи, които са важни за здравето и растежа на косата.



Добави коментар