6 храни за мускулите

227
6 храни за мускулите

Приемате ли редовно достатъчно протеини?

Искате да имате добре изразена мускулатура? Тогава погледнете в чинията си. Развитието на мускулите не е резултат само от активни упражнения и вдигане на огромни тежести, то е и въпрос на редовна консумация на правилните храни.

Яйца
Едни от най-добрите приятели на красивата мускулатура без съмнение са яйцата. Те съдържат много протеини. Обърнете внимание на жълтъка – в него се съдържат холестерол, който провокира изработването на т.нар. стероидни хормони. В яйцата се съдържа и лецитин – той провокира активния мускулен растеж.



Ядки
Задължителна съставка в менюто на атлета. Само 30 грама кашу или бадеми съдържат 150-170 грама висококачествени калории. Ядките са идеално съчетание от протеини, мазнини и въглехидрати. Благодарение на хармоничното съчетание, тялото ви получава достатъчно калории и не трупа излишна енергия в нежелани зони.

Протеинов коктейл
Възстановяващ протеино-въглехидратен коктейл – с такава напитка трябва да се глезите преди всяка тренировка. Така ще гарантирате оптимален растеж на мускулите в тялото си. Изследвания сочат, че протеиновият коктейл стимулира синтеза на протеин, попълва запасите от енергия, повишава притока на кръв към мускулите и помага за усвояването на креатина.

Извара
Тя съдържа голямо количество казеин – бавно усвояващ се млечен протеин. При консумацията на храни с казеин нивото на аминокиселините в кръвта започва да расте. Изварата също така съдържа живи култури, пълни с полезни бактерии, подпомагащи усвояването на приетите хранителни вещества.

Пилешко месо
Всеки, който работи върху подобряване на физическата си форма, не е един път е слушал за пилешкото месо. То е безценен източник на протеин.



Леща
Толкова малка, а толкова мощна? Една чаша сготвена леща съдържа 18 грама протеини и 40 грама бавно усвояващи се въглехидрати.



Добави коментар