5 здравословни алтернативи на любимите ви картофени ястия

53
5 здравословни алтернативи на любимите ви картофени ястия

Вместо печени картофи опитайте: Печена ряпа

Вместо печени картофи опитайте: Печена ряпа

Загрейте фурната до 200 ° С. Нарежете 2 килограма ряпа и овкусете със супена лъжица зехтин и сол на вкус. Печете за около 30 минути или докато покафенеят и омекнат. За допълнителен вкус поръсете с розмарин.

Вместо пържени картофи опитайте: печени ямс (сладки картофи).


Загрейте фурната до 225 ° С. Настържете ямс на ленти 1/4 x 1/4 x 4-инчови. Полейте със супена лъжица зехтин и една чаена лъжичка смлян кимион и смлян кориандър, 1/4 чаена лъжичка черен пипер. Напръскайте лист за печене със спрей за готвене и подредете ямс на един слой. Печете 25 минути, като ги завъртите по средата на печенето.

Вместо картофено пюре опитайте: пюре от карфиол

Изпечете цял карфиол (или просто няколко цветчета) до омекване. В голяма купа комбинирайте задушения зеленчук с 1/2 чаша мляко и 2 супени лъжици омекотено масло. Пюрирайте до гладко, овкусете  със сол и черен пипер на вкус.

 Вместо картофени чипс опитайте: чипс от кейл

Загрейте фурната до 200 ° F. Изплакнете и изсушете листата на кейла; разкъсайте ленти. Напръскайте със спрей за готвене и поръсете със сол. Печете за 10 минути или до кафяво и хрупкаво.

Вместо печен картоф опитайте: запечен корен от целина

Загрейте до 200 ° С. Обелете 1 корен от целина и нарежете на парченца. Овкусете със зехтин и сол. Печете 30 минути, разбъркайте и оставете за още 30 като намалите до 180 градуса фурната.



Добави коментар