5 задължителни бели храни

524
5 задължителни бели храни

Храната е здраве

Ако попитате диетолог каква храна да я дете, той със сигурност ще ви каже – „яжте дъгата”. Какво има предвид – на масата ви ежедневно трябва да присъства разнообразие от храни в най-различни цветове. Белите храни обаче също трябва да присъстват. Те са богати на ценни хранителни вещества и смятаме днес да разгледаме 5 от тях.

Цветът на храната


През последните години се натрупаха много негативни мнения за картофите. Истината обаче е, че те са ценен източник на калий и целулоза.

В картофите се съдържа много повече калий, отколкото в сладкото изкушение, наречено банан. Картофът също така съдържа витамин С, витамин В6 и магнезий.

Карфиолът преди време бе признат за най-популярния зеленчук в света.

Заедно с другите членове на семейството му, той съдържа сярни съединения, които са ефективни при борбата с рака, укрепват костите и поддържат здравето на кръвоносните съдове.

Гъбите са нискокалорични и „обезмаслени”. Не съдържат холестерол и глутен. Богати са на натрий, селен, калий, рибофлавини, ниацин и витамин D.

Гъбите засищат бързо и са подходящи за всяка една диета.

Майските суперхрани

Чесънът стимулира растежа на косата, помага при акне и е добро средство за профилактика срещу простудни заболявания.
Антиоксидантните му свойства го правят пръв приятел на имунната система.

„Не мога да си представя света без лук”, казва готвачът Джулия Чайлд.

Лукът притежава противовъзпалителни свойства, помага при артрит и понижава риска от развитие на рак, болести на сърцето, диабет и др. Освен това засилва имунната система!



Добави коментар