5 важни за здравето на детето микроелемента

434
5 важни за здравето на детето микроелемента

Микроелементите, които се състоят от витамини и минерали, са от съществено значение за развитието, профилактиката на заболяванията и цялостното здраве на децата

Микроелементите, които се състоят от витамини и минерали, са от съществено значение за развитието, профилактиката на заболяванията и цялостното здраве на децата. Поне половината от децата в света на възраст от 6 месеца до 5 години страдат от недостиг на поне един микроелемент, ако не и повече.

За да бъде вашето дете здраво и жизнено, опитайте се да осигурите целият набор от тежи жизненоважни елементи. 

Витамин А

Витамин А се счита за един от най-важните микроелементи за ранното детско развитие. Освен, че помага за поддържането на здравословните функции на имунната система, той е важен за зрението, растежа, а при дефицит се наблюдава суха кожа и коса, чуоливи коси и зъби. Витамин А може да се намери в млечни продукти като мляко, сирене и кисело мляко, както и шам фъстък, моркови и пъпеш.

Витамин D


Дефицитът на витамин D засяга децата не само с изоставащите, но и в силно развитите страни. Слънчевият витамин е важен за правилния костен метаболизъм и за силна имунна система. Дефицитът води до респираторни инфекции -  пневмония, бронхит и туберкулоза. Този витамин може да се открие в храни като яйца и мазна риба (като сьомга и скумрия), както и в сирене.

Желязо

Може да се окаже изненада за някои, но недостигът на желязо е най-разпространеният хранителен дефицит в световен мащаб. Странични ефекти на дефицит на желязо включват анемия, нарушено когнитивно развитие и слаб имунитет. Добри източници са тъмно зелените листни зеленчуци, пилешкото и бобовите. Също така се препоръчва децата на възраст между 1 и 5 години да не пият прекалено много мляко - не повече от 500 мл на ден.

Йод

Йодът е основен минерал, тъй като тялото се нуждае от хормоните на щитовидната жлеза, които са важни за развитието и растежа. При децата йодният дефицит води до забавен растеж в развитието на нервната им система, а в много тежки случаи и до неврологични дефицити. За разлика от останалите минерали, йодът не се среща в ежедневните храни, макар че може да се намери в някои морски дарове и млечни продукти, затова е добре да се дава като добавка.

Цинк


Той е от съществено значение за имунната защита и устойчивостта към инфекции. И когато става въпрос за развитието на детето, минералът подпомага нервната система и цялостния растеж. Всъщност Световната здравна организация посочва цинк като ключов минерал за растежа на деца под 5-годишна възраст, подпомагайки имунната подкрепа, височината и наддаването на тегло. Освен това той може да се намери в много популярни храни, като боб, ядки и млечни продукти, което го прави сравнително лесен, за да се снабдите с него.



Добави коментар