5 плода, които трябва да ядете всеки ден, за да отслабнете

290
5 плода, които трябва да ядете всеки ден, за да отслабнете

Знаете, че консумацията на повече плодове и зеленчуци е ключът към доброто здраве

Знаете, че консумацията на повече плодове и зеленчуци е ключът към доброто здраве. Що се отнася до плодовете, това са по четири порции всеки ден. Кои обаче са тези, на които трябва да наблегнете, ако искате да поддържате тегло?

Боровинки

В проучване сред повече от 100 000 мъже и жени, изследователите откриват, че подкласовете мощни антиоксиданти, наречени флавоноиди, намиращи се в подбрани плодове и зеленчуци, могат да предотвратят наддаването на тегло. Плодовете с най-голям ефект върху поддържането на теглото са боровинките.

Около една четвърт чаша боровинки съдържа 10 милиграма антоцианини, а всяко увеличение с 10 мг е свързано с четвърт килограм по-малко наддаване на тегло за четири години, установи изследването. Това може да изглежда незначително, но се надгражда с времето, подчертават авторите на изследването. Точно как флавоноидите възпират увеличаването на теглото не се разбира напълно, но яденето на храни, богати на тях ни карат да се чувстваме сити и да избягваме не толкова здравословни храни, които могат да доведат до наддаване на тегло.

Ябълки

Дали една ябълка на ден може да държи лекаря далеч, не е ясно, но е сред плодовете, които ни помагат да сме във форма. Ябълките са богати на флавоноидни полимери и също са пълни с фибри, което ги прави едни от най-добрите плодове за отслабване, когато са част от здравословната диета. Една средно голяма ябълка се счита за една порция. Яжте ги с кожата, за да получите повече фибри, да приемете повече антиоксиданти и за по-добър контрол върху кръвната захар.

 

Круши

Подобно на горните два плода и тяхното свойство се дължи на флавоноидни полимери,  антиоксиданти и високо съдържание на фибри. Не забравяйте да хапвате и кожата им за максимални ползи.

Ягоди

Ягодите помагат за поддържане на теглото по същата причина, както техните колеги от боровинки: те са богати на антоцианини. Включете по една чаша ягоди на ден в диетата си - опитайте ги на закуска с нискомаслено кисело мляко или нарязани в овесена каша, като закуска следобед или като десерт след вечеря.

 

Чушки

Първо, да, чушките всъщност са плод и те могат да подпомогнат отслабването, ако се ядат всеки ден. Всъщност лютите чушки дори могат да насърчат загубата на тегло - капсаицинът, компонентът, който им дава лютивината, помага на белите мастни клетки да се превърнат в кафява мазнина, изгаряща енергия.



Добави коментар