5 храни за добър сън

297
5 храни за добър сън

Някои храни могат да подобрят вашия сън и да ви направят спокойни

Шансовете да се нахраните обилно вечер и това да ви държи будни нощем са много големи, но пък и не е добре да лягате на гладен стомах, защото това също ще попречи на добрия сън.

Всъщност някои храни могат да подобрят вашия сън и да ви направят спокойни, а сутринта да се събудите бодри и енергични. Ето и петте храни, подбрани от Foodpanda, които са подходящи за консумация преди лягане. "Закуската" преди лягане трябва да съдържа триптофан - аминокиселина, която подпомага мозъчната функция, серотонин и мелатонин, както и други вещества, които ще ви докарат до сънотворно състояние.

Вижте още: 5 храни, които ни пречат да работим

На първо място са бананите. Комбинацията от триптофан, въглехидрати и магнезий ще ви направи сънливи и ще може да заспите без да се въртите в леглото. Следват пълнозърнестите бисквити с фъстъчено масло. Това е още една магическа комбинация - триптофан плюс сложни въглехидрати, която ще насърчи добрата дрямка. Чашата топло мляко е класика. Благодарение на съставките триптофан, калций и магнезий вие ще спите по-добре, а може да добавите и малка щипка канела или мед.

Малко пълнозърнест хляб - богат на комплексни въглехидрати и магнезий, и няколко резена пуешко месо ще ви поставят пък в сънливо състояние точно след 30 минути. А комбинацията между ябълки с мед и бадеми ще ви даде допълнителна доза спокойствие, особено ако към нея добавите билков чай от мента или лайка.

Важно е обаче да бъдете внимателни с количества, защото последното нещо, което искате, е да претоварите стомаха си и да натрупате допълнителни калории. Не забравяйте, че всяко нещо, консумирано с мярка, е полезно.



Добави коментар