5 храни, които ни пречат да работим

181
5 храни, които ни пречат да работим

Май избирате тях доста често

Под напрежение работещият мозък е способен да използва до 25 % от енергията, потребна на организма. Затова изглежда напълно логично да поддържаме енергийното си ниво в продължение на работния ден с помощта на леки закуски. Но тези леки закуски трябва да се избират информирано.

Неправилната храна, приета на обяд или като лека закуска, може да се окаже „мечешка услуга”. Вместо да ви дари с прилив на бодрост, тя ще ви навлече пристъпи на сънливост.

Учени от американския щат Флорида определи кои са най-коварните традиционни храни, които обикновено подбират офисните служители.

1. Банани. Те, както и тиквените семки, са много богати на магнезий. Този елемент е много ценен за тялото ни, но при постъпването му в кръвjа с храната настъпва отпускане на всrчки мускули, а това означава – поява на чувство на умора и сънливост.

2. Месо и месни продукти – пържола, хамбургер и т.н. Така нареченото червено месо и храните от кайма винаги съдържат немалко количество мазнини. За усвояването им организмът се налага да използва повече енергия, което води до поява на сънливост. Ако ви се яде нещо стабилно, заложете на червена риба. Два-три резена сьомга ще ви заредят със сили.

3. Череши и вишни. Вкусни, нискокалорични, богати на глюкоза, фруктоза и витамини, черешите и вишните са идеален избор за поддържане на силите. Коварството им се крие в многото мелатонин.

Повишаването на нивото на милатонина в кръвта предизвиква силна сънливост – поради тази причина диетолозите препоръчват на хората с нарушения в съня преди лягане вечер да пият сок от череши.

4. Бонбони и други сладки изделия. Захарта, съдържаща се в сладките храни, предизвикват повишена секреция на инсулин, който, от своя страна, инициира секрецията на аминокиселината триптофан в главния мозък. Триптофанът предизвиква сънливост.

5. Кафе! Чаша кафе наистина осигурява по-добра работоспособност, но за не повече от час или час и половина. След това започва да се усеща неизбежното понижаване на тонуса на нервната система и чувството за сънливост.

Можете да използвате кафето като средство за повече енергия в офиса, ако промените начина на прием. Пийте сутрешното си кафе на малки порции, така че към 13:00-14:00 часа постъпилият в организма кофеин да възлиза на 200-300 мг – т.е. 2-3 чаши еспресо. Така ще подобрите тонуса на главния си мозък за много по-продължително време.

 



Добави коментар