5 грешки със закуската, които саботират отслабването

248
5 грешки със закуската, които саботират отслабването

Има нещо толкова хубаво в една закуска – сутрешна или следобедна

Има нещо толкова хубаво в една закуска – сутрешна или следобедна. Тя може да бъде стимул преди или след тренировка, може да е заслужена почивка по време на труден ден в офиса или спасение в моментите, в които смятате, че проблемите в работата нямат край. Но закуската, колкото и да се стараете да бъде здравословна, може да се окаже причина за формата ви, особено, ако се стремите към сваляне на килограми.

Вижте кои са най-големите грешки при леката закуска, които вероятно правите, и как да ги поправите.

1. Обичайно е да се опитвате да сведете калориите и порциите за закуска до минимума, защото така няма се чувствате виновни, че сте посегнали към нещо между другото. Но това не е вярно, защото скоро отново ще изпитате глад и ще е нахвърлите към нещо по – калорично.

Затова, вместо да закусите с нещо ниско протеиново, което няма да ви засити (като моркови или пръчици от целина), ги комбинирайте с 2 супени лъжици хумус или фъстъчено масло. Така ще се заситите, без да се товарите с празни калории.

 

2. Ако се хващате, че посягате към нещо сладко или солено от чиста скука, определено не сте единствени. Понякога това е купата с бонбони в офиса или късно вечер солети или чипс.

Затова, преди да посегнете към тези закуски, направете проверка на това, колко сте гладни. Ако мащабът на глада е от 1 до 10, като 1 изобщо не сте гладен, а 10 е много сте гладен, хапнете нещо малко ако сте над 7.

3. Закуски като ядки, семена и сушени плодове могат да звучат като страхотни закуски, пълни с  хранителни вещества, но и водят до лесно преяждане, ако не внимавате.

Затова не хапвайте от пакетчето, а сипете в купичка.

4. Ако имате по-лек обяд и не те си приготвили следобедна подкрепа, е почти сигурно, че ще посегнете по – късно към нещо не толкова здравословно.

Затова планирайте храненията си няколко дни по – рано и имайте винаги под ръка в офиса, за да избегнете изкушенията.

5. И  протеините,  и  мазнините  са основни  макронутриенти, които ви помагат да се чувствате пълноценни и сити. Ако не сте гладни сутрин и пиете само кафе или ядете плод, е гаранция, че до обед вече ще бъдете със стържещ стомах. Освен това, ако ядете само плод или зеленчук като закуска, той може да повиши кръвната захар, след което да я намали, което води до усещане за глад в рамките на един час след това.

Затова изберете за закуски храни със здравословни мазнини и протеини. Например добавете няколко бадема към плодовете. „Това ще ви помогне да останете сити по-дълго и да избегнете допълнителни порции на обяд или вечеря, защото гладувате.



Добави коментар