5 грешки през постите

190
5 грешки през постите

Това са най-честите грешки, които човек допуска, докато пости

Еднообразната храна, залитането в крайности, преяждането и висококалоричните продукти – това са най-честите грешки, които човек допуска, докато пости. Без съмнение режимът, в който минава човек преди Великден, пречиства тялото. Но често той може да доведе до някои проблеми.

Първото и основно правило е, че постите се правят от хора без здравословни проблеми. И не за да отслабнат. Най-важното е по време на режима да се приема разнообразна храна. Яденето все на едни и същи плодове и зеленчуци и прекаляването с тях води до липсата на важни вещества в организма като протеини и аминокиселини.

Плодовете са богати на захари и наистина бързо засищат, но след тях още по-бързо огладнявате. Зеленчуците имат по-голямо предимство – богати са на фибри. Но най-добре ще се почувствате, ако към порцията с тях прибавите и малко сурови ядки. Така ще имате повече енергия и няма да се почувствате гладни толкова скоро.

Залитането в двете крайности – соленото и сладкото, също е много вредно. Месото и морските дарове са естествен източник на натрий. Но тъй като те са забранени по време на поста, а храните, които приемаме в него, често са безвкусни, ни карат лесно да прекаляваме със солницата. При такива случаи не забравяйте, че прекаляването със солта води до много сериозни здравословни проблеми като високо кръвно налягане и увреждане на бъбреците, предупреждава вестник "24 часа".

Допустими са малки количества морска или хималайска сол, които не само ще подправят храната ви, но и ще осигурят нужните минерали, за да може да поддържате оптимален баланс на течностите в организма. Ако обичате маслини, накисвайте ги, преди да ги ядете. Прекаляването с хляба води до умора, казват специалистите. Сладкото в големи количества също не е полезно. Прекаляването с него е причината също за сериозни заболявания като диабет и затлъстяване.

Затова, вместо да добавяте още лъжички захар в чая и кафето, било то и кафява, хапнете някой плод. Или добавете бадемово мляко в менюто си. Ако ви липсва вкусът на шоколада, хапнете малко орехи или семки. Учените са доказали, че нуждата от шоколад означава липса на магнезий. Той се съдържа в големи количества в ядките.



Не наблягайте толкова на хляба

Филийка-две за закуска, после и на обяд и вечеря не само ще увеличат теглото ви, но и ще ви накарат да се почувствате доста уморени. В скорошно проучване американският кардиолог Уилям Дейвис доказва, че консумирането на хляб води до хронична умора. Той стига до извода заради генномодифицирания протеин, който се съдържа в днешните видове пшеница.

“Употребата на хлебни продукти в голямо количество води до дефицит на фибри, а те са необходими за нормалното функциониране на мозъка”, казва той. Добра алтернатива е ръженият хляб без мая. Освен че не вреди, той ни помага да контролираме теглото си и да утоляваме чувството за глад, без да преяждаме с него.

И макар че постът задължително не трябва да се прави с цел отслабване, това не означава, че не трябва да внимаваме с висококалоричните храни. Вярно е, че по време на режима не прибягваме към джънкфуда и вафлички, но има много други разрешени храни, с които може да увеличите теглото си по време на поста.

Фибрите и протеините, които се съдържат в граха, са много полезни, но и доста калорични. Авокадото също е пример за това. Макар че в него има много важни вещества за организма - като фибри, мазнини и мононенаситени мазнини, не забравяйте, че в едно средно голямо авокадо има 300 калории. Това го прави и най-висококалоричния зеленчук изобщо.

Ето и един трик, за да заситите глада си по време на пости

Изпиването на пълна чаша вода преди хранене е един от най-добрите начини да ядем по-малко. Течността запълва голяма част от стомаха ви, така че по-бързо ще се почувствате сити, когато обядвате. За тази цел може да ползвате не само вода – сок или фреш може да свърши същата работа. Но в никакъв случай не посягайте към газираните напитки, студените чайове или кафето. Това са калории, от които тялото ви няма нужда изобщо. Може да добавите и малко лимонов сок към водата.



Коментари

Коментар: 1
Постене

В повечето религии по света, постенето представлява гладуване в някаква степен. Например арабите не ядат нищо през деня. Това е вредно, защото когато човек яде преди да заспи, консумираната енергия не се изразходва за нищо друго, освен за поддържане температурата на тялото. Излишъкът трябва да се натрупа някъде и това става. Затова казват: "Дай вечерята си на твоя неприятел". Има обаче и здравословно постене, което въобще не е свързано с религия. Ще намерите подробности ако претърсите Мрежата с израза "intermittent fasting" или само с "fasting". И не забравяйте, че независимо от това дали постите или не, трябва ежедневно да гълтате една таблетка мултивитамини и минерали. Освен това, много е важно преди всяко хранене да глътнете една таблетка пробиотик комплекс. В противен случай, гладуването ще влоши състава на чревната ви микрофлора, което е много вредно явление. Преди да се появят пробиотици по аптеките, хората са си хапвали редовно по време на пости народните пробиотици: кисело зеле и добре ферментирала туршия. За подробности, претърсете Мрежата с изразите "probiotic complex" и "fermented vegetables". В Мрежата ще прочетете, че пробиотиците предизвикват бавно и здравословно отслабване без да е нужно постене или спазване на някаква диета.


  • 1

Добави коментар