12 супер храни

114
12 супер храни

Които ни носят всичко необходимо

Дори само няколко вида хранителни продукти са достатъчни, за да осигурят на човешкия организъм всички необходими му вещества.

Тяхната редовна употреба помага за воденето на пълноценен и продължителен живот, смятат изследователи, цитирани от списание Prevention и woman.bg:

1. Ябълки



За да се снабдим с витамин С, не е задължително да ядем кисели лимони. При хората, които изяждат по 1 ябълка дневно, шансовете да се разболеят от болестта на Алцхаймер са по-малки. Веществата, съдържащи се в ябълките, в частност куерцетинът, според някои изследвания са способни да спират развитието на раковите клетки.

Освен това куарцетинът притежава противовъзпалително действие и намалява вредата на т.нар. свободни радикали. Ябълките съдържат също витамини и микроелементи, повишаващи имунитета и подобряващи работата на сърдечно-съдовата система.

2. Риба



Който е загрижен за сърцето си, трябва да яде повече риба, отколкото месо. Три рибни ястия седмично намаляват с 50% риска от инфаркт. Това се дължи на съдържащите се в рибата омега-3 ненаситени мастни киселини, които оказват благоприятно въздействие на клетъчните мембрани.

Статистиката показва, че японците и ескимосите, които редовно ядат риба, много по-рядко страдат от сърдечно-съдови заболявания.

3. Чесън



Чесънът е незаменим при лечението на простудни заболявания. Неговата употреба намалява също риска от възникването на рак на стомаха и червата, подобрява работата на храносмилателната система.

Друго важно свойство на чесъна е, че предпазва от заболявания на кръвоносните съдове, тъй като веществата в него ги “прочистват” и възпрепятстват тяхното запушване.

4. Ягоди



В ягодите се съдържа голямо количество витамин С. Освен това този вкусен плод съдържа желязо (което повишава имунитета), а някои от ефирните масла и оцветителните вещества на ягодите са способни да задържат образуването на особени ензими, провокиращи развитието на рак.

5. Моркови



Бета-каротинът (витамин А) в морковите неутрализира свободните радикали, разрушаващи генетичната структура и провокиращи рак. Освен това той благоприятно въздейства на състоянието на кожата и очите.

Не трябва да се забравя също, че бета-каротинът се разтваря най-добре в мазнини и затова салатата от моркови е добре да се подправя с растителни мазнини или сметана.

6. Лютив пипер



Лютивият пипер (чилито) подобрява обмяната на веществата и способства за отслабването. Капсаицинът, обуславящ лютивия вкус на пипера, способства за производството на стомашен сок и възпрепятства размножението на вредните бактерии в стомаха и червата.

Вижте и кои са десетте супер храни за децата.

Очаквайте продължение!



Коментари

Коментар: 2
Коментар: 1

  • 1

Добави коментар