11 храни, които убиват мозъка ни

565
11 храни, които убиват мозъка ни

Тези храни имат пагубен ефект върху мозъка ни

Когато става дума за хранене, трябва да сме наясно, че има най-различни храни - някои от тях са най-големите ни съюзници срещу излишните килограми, а други стимулират паметта ни.

От друга страна, срещат се и такива, които имат пагубен ефект върху функционирането на мозъка  и диетолозите ни съветват да ги консумираме умерено. Следващите 11 храни убиват нашата интелигентност бавно, но сигурно:

Храни, съдържащи захар

Захарта и сладките продукти са вредни не само за талията, но за функционирането на мозъка. Продължителната консумация на големи количества захар може да ви донесе неврологични проблеми, както и да повлияе на паметта ви.

Алкохол

Всички знаем, че алкохолът вреди на черния дроб. Той обаче води и до състояние, което е известно като "мозъчна мъгла". Както подсказва името, алкохолът действа като облак, който пречи на ясната ни мисъл и ни обърква.

Прекаляващите с алкохола забравят имена, събития и не могат да различат сън от реалност. За щастие, тези симптоми са обратими при условие, че ограничите приема на алкохол до едно или две питиета на седмица.

Джънк фууд

Изследване, проведено в университет в Монреал, разкри, че нездравословната храна променя определени химикали в мозъка, което води до симптоми на депресия и тревожност. Бързите храни оказват влияние върху производството на допамин, който е важен химикал, отговарящ за чувството на щастие и цялостното усещане за благополучие.

Освен това допаминът подпомага когнитивната функция, възможностите за обучение, бдителността, мотивацията и паметта. Ето защо е важно да се избягват всички храни, които съдържат голямо количество мазнини.

Пържени храни

Почти всички преработени храни съдържат химикали, оцветители, добавки, изкуствени аромати, консерванти - всички те могат да повлияят на поведението. Вредният ефект се дължи на химикал, който предизвиква хиперактивност, както при децата, така и при възрастните.

Пържените или преработени храни бавно унищожават нервните клетки в мозъка. Някои мазнини са по-опасни от други - слънчогледово олио, например, се счита за едно от най-токсичните.

Полуфабрикати

Също като пържените храни, така и полуфабрикатите влияят на централната нервна система и  увеличават риска от развитие на дегенеративно заболяване на мозъка - като болестта на Алцхаймер.

{{page}}

Много солени храни

Всички знаем, че солените храни повишават кръвното налягане и вредят на сърцето. Освен това изследванията показват, че храните, които съдържат големи количества натрий, могат да повлияят на познавателната функция и мисловните способности.

Консумацията на солени храни и приемът на никотин са показали, че имат същия ефект като наркотиците - те причиняват остри симптоми на пристрастяване.

Зърнени храни, с изключение на 100% пълнозърнестите

Всички видове зърнени храни имат вредно влияние върху функционирането на мозъка и като цяло върху здравето, с изключение на 100% пълнозърнестите, които са много богати на фибри и е известно, че предотвратяват стареенето на артериите.

Ако консумирате редовно зърнени храни, рискувате тялото ви да остарее по-бързо, като е възможно дори да загубите паметта си. Опитайте да замените обичайните въглехидрати със сложни - всичко, което трябва да направите, е да замените обикновения хляб с пълнозърнест.

Преработени протеини

Протеините са градивните елементи на мускулите и те са много важни за правилното функциониране на тялото. Месото е най-богатият източник на висококачествени протеини, но трябва да избягвате преработените местни продукти – като кренвирши, салам, колбаси и други подобни.

Наблегнете на риба тон и сьомга, млечни продукти, орехи и семена, тъй като те са естествени източници на пълноценни протеини.

Трансмазнини

Трансмазнините предизвикват поредица от проблеми, като например сърдечни, повишен холестерол и затлъстяване. Те са вредни и за мозъка – правят го по-бавен, освен това влияят на рефлексите и увеличават риска от инсулт. Ако се консумират твърде дълго, увреждат артериите и могат да доведат до Алцхаймер.

Изкуствени подсладители

Когато хората се опитват да отслабват, те са склонни да мислят, че това ще стане за една нощ – единствено като заменят захарта с изкуствени подсладители. Вярно е, че те съдържат по-малко калории, но в действителност могат да нанесат повече вреда, отколкото полза.

Ако се използват в продължителен период от време, изкуствените подсладители могат да причинят увреждане на мозъка и пречат на когнитивния капацитет, особено ако използваме и големи количества захар едновременно с това.

Никотин

Независимо от факта, че никотинът не е храна, той опустошава мозъка чрез ограничаване на притока на кръв към този важен орган. Никотинът не само причинява преждевременно стареене и носи повишен риск за рак на белия дроб.

Цигарите вредят на капилярите - малките кръвоносни съдове, които играят решаваща роля, когато става въпрос за вашата мозъчна функция.



Коментари

Коментар: 1

е добре, кое е полезно тогава питам аз???


  • 1

Добави коментар