10-те най-добри храни при бременност

1808
10-те най-добри храни при бременност

Да разберете какво да ядете, когато трябва да е за двама, може да бъде объркващо

Да разберете какво да ядете, когато трябва да е за двама, може да бъде объркващо. Но добрата новина е, че има няколко продукта, които са задължителни за вашата диета и които ще ви помогнат да се чувствате добре. Освен това бебе, на което се дава разнообразна храна докато е в утробата, е много по – вероятно да иска да пробва нови вкусове когато порасне.

Яйца

Те са чудесен източник на протеини, важна част от вашата диета при бременност. Аминокиселините, които съставят протеина, са градивните елементи за клетките в тялото ви и за вашето бебе.

Яйцата съдържат повече от дузина витамини и минерали, включително холин, който помага на мозъка и гръбначния мозък на вашето бебе да се развие правилно и да се предотвратят дефекти на нервната тръба.

Сьомга

Омега-3 мастните киселини са от решаващо значение за здравословното развитие на вашето бебе и дори помагат за повишаване на настроението. Сьомгата ниско-живачна опция сред рибите и наред с морските дарове е идеалната храна.

Бобови

Фасулът е добър източник на протеини и отличен източник на желязо, фолиева киселина, калий, магнезий и есенциални мастни киселини - всичко това е важно за вас, когато сте бременна. Те също така са страхотна храна, пълна с фибри, която може да помогне за предотвратяване и облекчаване на два обичайни за бременните дискомфорта: запек и хемороиди.

Сладки картофи

Сладките картофи получават оранжевия си цвят от каротеноиди, растителни пигменти, които се превръщат в витамин А в тялото ни. Те също са чудесен източник на витамин С, фолиева киселина и фибри. 

Пълнозърнести

Те са с високо съдържание на фибри и хранителни вещества, включително антиоксиданти, витамин Е и селен. Те съдържат и фитонутриенти - растителни съединения, които предпазват клетките. Избирайте измежду различни видове - от ечемик и елда до овес и лимец.

Орехи

Орехите са един от най-богатите източници на растителни омега-3. Те също са добър източник на протеини и фибри. Хапвайте по шепа орехи за закуска или поръсете в салатата.

Кисело мляко

Киселото мляко е чудесен източник на пробиотици и калций. Последният помага да запазите здравината на костите и да допринесе за растежа на здравословен скелет на вашето бебе.

Тъмнозелени листни зеленчуци

Спанакът, зеле, кейл са пренатални суперхрани, пълни с витамини и хранителни вещества, включително витамини А, С и К, както и фолиева киселина.

Лесно е да увеличите количеството зеленчуци в диетата си. Просто ги нарежете на едро и сложете в  супи, омлет или гарнитура за пържени картофи.

 Постно месо

Месото е отличен източник на висококачествен протеин. Потърсете такова, което е с по – малко мазнини. Говеждото и свинското месо получават допълнителни точки, защото съдържат холин.

Цветни плодове и зеленчуци

Храненето с изобилие от зелени, червени, оранжеви, жълти и лилави плодове и зеленчуци помага на вас и вашето бебе да получите разнообразни хранителни вещества. Всяка цветна група осигурява различни витамини и минерали.

 



Добави коментар