10 от най-погрешните схващания за здравословно хранене

352
10 от най-погрешните схващания за здравословно хранене

Кои храни са наистина добри за здравето и кои храни е по-скоро модерно да се ядат като здравословни

Лъскавите опаковки и убедителната реклама влияят на гладните клиенти, когато става въпрос за здравословно храненe (а кой не иска да се храни здравословно?).

Много хора се опитват да го правят, но на фона на толкова много артикули и толкова малко време, е трудно човек да прецени кои храни са добри за здравето му и кои е по-скоро модерно да се ядат като здравословни.

От Mashable са разговаряли с трима хранителни специалисти – Дженифър Шонборн, Дженифър Кало от Compass Nutrition и Лорън Томас от Nutrition Energy, за да разберат кои храни всъщност не са толкова здравословни, колкото изглеждат и с какво можем да ги заменим. Ето ги и тях:

1. Гранола

Можете да преосмислите тази хрупкава вкусотия, която прави киселото ви мляко по-интересно.

"Хората смятат гранолата за здравословна, защото я свързват с пълнозърнестите храни, но проблемът при гранолата е, че в нея има много захар и често се приготвя с олио или масло или някакъв вид мазнина," казва Дженифър Шонборн.

Освен мазнината и захарта, гранолата е висококалорийна. Например половин чаша гранола е около 210 калории, а както Шонборн казва, повечето от нас не се спират на половин чаша, просто е трудно.

"Енергията, която човек получава, е до известна степен измамна и идва от захарта," добавя тя. "Най-добрият начин човек да получи истинска трайна енергия е като яде минимално обработени естествени храни, в които няма добавена захар."

2. Смути или сок

Една от най-модерните тенденции при здравословното хранене в момента е в течна форма. Това са всичките онези скъпи и освежаващи сокове от къдраво зеле и смутита.

"Когато превърнете един плод в сок, го лишавате от фибрите, което причинява по-бързо покачане на нивата на кръвната захар и инсулина," казва Дженифър Кало. "Смесването на прекалено много плодове в един сок пък определено води до прекалено много захар заради фруктозата."

Вместо това Кало препоръчва хората да хапват салата или круша и ябълка с обелките и да разпределят приема на зеленчуци и плодове през целия ден.

"Моето мото е 'Не пийте калориите си'," казва тя.

3. Сладолед с ниско съдържание на калории и растителни мазнини

Тази алтернатива на обикновения сладолед изглежда прекалено добре, за да е истина. Кало не го препоръчва на клиентите си заради множеството химикали, които се използват при замразените храни.

В добавка към трудните за произнасяне съставки, като пропиленгликол моностеарат, изкуствените подсладители могат да накарат потребителите да изпитват желание да хапват още сладки неща, което на практика обезсмисля цялата идея за нискокалориен десерт.

4. Плодови кисели млека

Един от първите продукти, които Шонборн не препоръчва на клиентите си, е киселото мляко с различни вкусове, което е популярно като сред децата, така и сред възрастните. Какъв е проблемът, ако хапнем малко ягода? Количеството добавена захар.

Вместо да купувате такива млека, си купувайте обикновено кисело мляко и го подслаждайте с мед или кленов сироп. Според Шонборн така никога няма да добавите толкова много захар, колкото в плодовите млека, а пък можете да си сложите и пресни плодове.

5. Пилешкото, готвено в ресторанти

Когато говорим за здравословни протеини, често се сещаме за пилешкото месо.

Шонборн обаче предупреждава клиентите си, че когато се хранят в ресторанти, ястията с пилешко може да са пълни с калории от това, че се готвят в големи количества масло и олио и се обработват с много сол и сметана.

Тя съветва клиентите да приготвят пилешкото месо вкъщи, което запазва здравословното у него и го прави страхотен източник на протеин.

6. Енергийни десертчета

Когато бързате, вроятно се изкушавате да грабнете някой от многото видове енергийни десертчета, за да се заситите.

Кало сравнява много от енергийните десерчета с другите десертчета. "Те често имат шоколадово покритие и съдържат множество химикали и изкуствени подсладители, като дори не компенсират с достатъчно минерали и витамини" казва тя.

Най-добрите неща за хапване набързо, според нея, са пресни плодове, сурови ядки и естествени масла от ядки.

7. Vitamin Water

Нещо, което съдържа "витамин" в името си, няма как да не е полезно, нали? Според Кало е точно обратното, като тя сравнява този продукт с газирана напитка.

Повечето вкусове на Vitamin Water съдържат по над 31 грама захар, което се равнява на близо осем чаени лъжици захар.

Ако добрата стара обикновена вода ви отегчава, тогава тя препоръчва газирана вода или пък да добавите лимон към нея за вкус.

8. Фъстъчено масло с намалено съдържание на мазнини

Фъстъченото масло е известно с това, че е високопротеиново и восокалорийно, така че някои хора вероятно се изкушават да прибегнат до алтернативата с намалено съдържание на мазнини. Не би трябвало да го правите.

Според Кало, най-обикновеното фъстъчено масло е най-добрият ви избор, тъй като в това с намалено съдържание на мазнини има добавена захар, за да се компенсира вкуса.

9. Сироп от агаве

Всички знаем, че трябва да избягваме консумацията на прекалено много захар. Заменянето на истинската захар с нещо като нектар от агаве може да задоволи желанието ви за сладки неща, но няма да се отрази добре на здравето ви.

Според Томас, тези естествени подсладители са си все още захари със същото притеснително количество калории както нормалната захар и мед (60 калории на супена лъжица).

"Ако следите нивото на кръвната си захар и/или теглото си, е най-добре да намалите всички източници на захар, дори и естествените опции," препоръчва тя.

10. Многозърнести храни

Многозърнест просто означава, че в пастата или хляба има две или повече зърнени култури повече. Това няма нищо общо с това колко фино е брашното и дали е бяло, а просто означава, че е било лишено от повечето си хранителни свойства.

Вместо това търсете 100% пълнозърнесто брашно, което означава, че всичко от зърното се използва, така че вие да получавате колкото се може повече фибри и хранителни съставки.



Добави коментар